خبرهای داغ:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در مساجد و امامزادگان بیش از ۱۴۸ هزار مراسم مذهبی در مناسبت ‌های مختلف دایر شده است که در راستای گسترش مسائل فرهنگی در مساجد بوده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۸۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
برگزاری ۱۴۸ هزار مراسم مذهبی در مساجد و امامزادگان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی محمدی امروز در دیدار با مراجع عظام تقلید طی سخنانی ابراز داشت: یکی از برنامه های این سازمان برگزاری مسابقات قرآنی است که بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی گفت: 27 هزار محفل انس با قرآن کریم و بیش از 800 جلسه تفسیر در بقاع متبرکه امامزادگان برگزار کرده ایم که مورد استقبال گسترده مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان داشت: بیش از یک میلیون نسخه قرآن کریم چاپ و از سوی دیگر بیش از 210 هزار نسخه به صورت رایگان در اختیار قاریان قرآن قرار گرفته است.

محمدی گفت: یکی از برنامه ها حفظ قرآن کریم بوده است که در این زمینه نیز یک میلیون و 500 هزار نفر برای حفظ قرآن کریم با اوقاف و امور خیریه مرتبط بوده اند.

وی بیان داشت: در سال جاری 19 هزار نفر مبلغ از حوزه های علمیه به نقاط مختلف کشور اعزام شدند که هزار و 300 نفر از مبلغان در بقاع متبرکه امامزادگان بوده و به سئوالات و شبهات مردم پاسخ داده اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در مساجد و امامزادگان بیش از 148 هزار مراسم مذهبی در مناسبت ‌های مختلف دایر شده است که در راستای گسترش مسائل فرهنگی در مساجد بوده است.

وی گفت: یکی از مسائل دراین سازمان موقوفه ها است که 25 درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند و به مردم خدمات ‌رسانی می کنند.

محمدی در خصوص ساخت و ساز بقاع متبرکه گفت: در این زمینه 4 هزار نقطه در حال ساخت و عمران و آبادانی است که اقدامات جدی در راستای اخذ سند رسمی اماکن موقوفه صورت گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها