خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند بهترین واقفان باشند، گفت: افرادی که در این حوزه مشغول هستند می‌توانند آثار و مواردی را تولید کرده و در راه خداوند وقف کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۷۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان‌شرقی، سید محسن لطیفی در چهارمین همایش وقف و رسانه افزود: رسانه و مطبوعات گفته‌های فراوانی در راستای ارتباط وقف و رسانه دارند و این همایش نیز تجدید میثاقی است تا در راستای ترویج فرهنگ قدم‌هایی خوبی را برداشته و بتوانیم آنگونه که باید، وقف را در جامعه بشناسانیم.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه ترویج فرهنگ وقف، اظهار کرد: وقف از آموزه‌های دینی ما نشات گرفته و از پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده، چراکه پیامبر اکرم(ص) از نخستین واقفانی بود که علاوه بر اموال، جان و زندگی خویش را نیز در راه ترویج دین اسلام وقف کرد و همچنین امام علی(ع) نیز با خوابیدن در بستر پیامبر، جان خویش را در راه دین وقف کرد.

لطیفی با تاکید به اینکه وقف تنها در وقف اموال خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما همه می‌توانیم واقف باشیم، چراکه هر فرد در حد وسع و توان خود و در حوزه‌ کاری مخصوص خود می‌تواند وقف کند.

وی با بیان اینکه وقف، یکی از فرهنگ‌های غنی دین اسلام است، اظهار داشت: موضوع صدقه در جامعه‌ ما به خوبی جاگرفته و نهادینه شده است به گونه‌ای که افراد روزانه اقدام به این کار می‌کنند، ولی وقف هنوز در جامعه ما جا نیفتاده، در حالی که همه افراد می‌توانند در این مسیر قدم بردارند.

این مقام مسئول تاکید کرد: هر اندازه که مردم را به سمت مسائل دینی سوق دهیم، درنتیجه آثار خیر آن را نیز در جامعه لمس خواهیم کرد.

چهارمین همایش وقف و رسانه، با حضور اصحاب رسانه و جمعی از واقفان خیراندیش و هیئت‌امنای مساجد در آمفی‌تئاتر اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

 
 
ارسال نظرات