خبرهای داغ:
مصطفی احمدی
مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان:
مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هیئت‌های مذهبی به شکل متمرکز، ۲۸ صفر دربسیج امام صادق به عزاداری برای رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن می‌پردازند.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۵۹
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان حجت‌الاسلام حسن بابایی اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی اصفهان در روز ۲۸ صفر در خیمیه حسینیه شهدای بسیج در سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) واقع در خیابان کمال اسماعیل گرد هم می‌آیند تا به عزاداری برای رحلت پیامبر گرامی اسلامی و شهادت امام حسین (ع) می‌پردازند.

وی افزود: برنامه شاخص عزاداری در روز ۲۸ صفر قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) است که در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و در اصفهان در ناحیه امام صادق (ع) این زیارت قرائت می‌شود.

برگزاری همایش رضویون در بقاع متبرکه و امامزادگان اصفهان

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در روز سی ام صفر مطابق با شهادت امام رضا (ع) نیز همایش رضویون در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود، بیان داشت: در روزهای عزاداری پایان ماه صفر هیئت‌های مختلف به شکل مجزا در گلستان شهدا و امامزادگان و مساجد سطح شهر نیز مراسم عزاداری برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با روز شهادت امام حسن (ع) دو روایت هفتم و بیست و هشتم صفر وجود دارد و علما معتقدند روایت هم هفتم ماه صفر برای شهادت امام حسن (ع) قوی‌تر است.

حجت‌الاسلام بابایی تاکید کرد: بر این اساس برخی هیئت‌های عزاداری در روز هفتم ماه صفر قافله عزاداری به راه انداختند و در روز بیست و هفتم ماه صفر نیز همزمان با وفات پیامبر گرامی اسلام (ص)، عزاداری شهادت امام حسن (ع) نیز در هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها