خبرهای داغ:
غفلت سرمایه های یک کشور را بر باد می دهد
حمام تاريخي حاجي گلپايگان با قدمتي مرتبط يه عهد قاجار بر اثر غفلت و بی توجهی به پاركينگ خودرويي تبديل مي شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۵۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان،غفلت و بی توجهی به یادگارانی که هم مایه ی افتخار ایران است و هم با رونق بخشیدن صنعت گردشگری و توریسم در شهرستان می تواند برای جوانانی از این دیار اشتغال زایی کرد، فرهنگ و سیاستی است که باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گيرد.

نام و نشان تمدنی در هر منطقه ای خبر از قدمت و سابقه آن دیار می دهد. گلپایگان نیز از جمله مناطقی است که تاریخ و قدمتی به وسعت همان تاریخ دارد.

خبرنگار ما در معرفی آثار شهرستان گلپایگان با اثری رو به رو شد کهبه شماره ۱۴۴۲۶ در ۱۶ اسفندماه سال ۸۴ به ثبت ملیرسیده است و قدمت آن به عهد قاجاريه مي رسد ولی هنگامی که وی برای عکاسی و جمع آوری اطلاعات در محل حاضرمی شود تنها با يك پارکینگ خودرو مواجه مي شود.

حمام حاجی دارای عرصه ای به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و از نوع حمام های گودال باغچه ای در مجاورت مسجد حاجی در شهر گلپایگان و متعلق به دوران قاجاریه و اثری وقف شده بود.

اهالی محل در گفت وگو با خبرنگار ما وجود حمام قاجاریه را در سالهای نه چندان دور تایید و شرح دادند كه بر اثر غفلت برخی از اهالی با لودر در سال ۸۹ تخریب شد که همان زمان هم با مقصران حادثه برخورد می شودولي چه سود...

به گفته آنها، آثار خرابه ها و ستون های به جا مانده حمام تا دو سال پیش موجود بوده و آنچه اکنون باقی مانده ،متعلق به حمام عمومی است که نیم قرن پیش در دو قسمت زنانه و مردانه ساخته شده و از آن هم ساختمان کوچکی باقی مانده است.

منبع: بازنويسي از ديار عالمان

ارسال نظرات
پر بیننده ها