خبرهای داغ:
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که با شیوه‌ای خاص اقدام به کلاهبرداری از صنوف در استان‌های مختلف کشور کرده بودند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۷۸۵۵۰۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ،به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: در چند ماه گذشته شکایت‌های متعددی از صاحبان مغازه‌های مبل‌فروشی، موبایل فروشی، فروشگاه‌های پوشاک، مواد غذایی، کیف و کفش، صنایع‌دستی و حتی پرنده فروشی شهر اصفهان مبنی بر کلاهبرداری از آنان واصل شد و تحقیقات در این زمینه در دستور کار آگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن بود که یک باند کاملاً حرفه‌ای با جعل فیش‌های پوز فروشگاه‌ها و همچنین انجام یک سری عملیات متقلبانه از طریق موبایل بانک از صنوف کلاه‌برداری می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: نحوه فعالیت کلاه‌برداران که 3 مرد و یک زن بودند به این صورت بود که برای خرید کالا به مغازه‌ها مراجعه کرده و پس از انتخاب اجناس اقدام به کشیدن کارت در دستگاه پوز می‌کردند و پس‌ازاینکه پاسخی از مرکز دریافت نمی‌شد از فروشنده درخواست شماره‌حساب می‌کردند تا مبلغ را از طریق موبایل بانک به‌حساب وی واریز کنند.

وی بیان کرد: پس‌ازاینکه شماره‌حساب را در موبایل خود وارد می‌کردند و عملیات پرداخت را به صاحب مغازه نشان می‌دادند و اطمینان وی را جلب می‌کردند، وی اقدام به تحویل کالاها به خریداران کرده و آنان نیز بلافاصله دستور لغو عملیات پرداخت را می‌دادند و صاحب مغازه نیز پس از مدتی که حسابش را کنترل می‌کرد، متوجه می‌شد که پولی برایش واریز نشده است.

خسروی گفت: با کامل و جامع شدن تحقیقات، عملیات برای دستگیری متهمان به‌طور ویژه آغاز شد و در آخرین مرحله که متهمان با مراجعه به یک مبل‌فروشی به همین شیوه اقدام به کلاه‌برداری کرده بودند و صاحب مغازه موضوع را به پلیس اطلاع داده بود موضوع وارد مرحله تازه‌ای شد و با پیگیری‌های ویژه صورت گرفته مخفیگاه آنان دریکی از مناطق شهر اصفهان مورد شناسایی قرار گرفت.

وی گفت: پس از شناسایی مخفیگاه کلاه‌برداران، کارآگاهان در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضایی وارد محل شده و هر چهار متهم را درحالی‌که قصد داشتند محل را ترک و از شهر خارج شوند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: از مخفیگاه این متهمان تعداد 7 دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه خودروی مدل‌بالا، مقدار زیادی مواد غذایی و تعداد بسیار زیادی اموال که به روش کلاهبرداری به‌دست آورده بودند، به ارزش 2 میلیارد ریال کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان که سابقه‌دار و اهل یکی از استان‌های شمال غربی کشور هستند برای انجام عملیات مجرمانه خود منزلی را در اصفهان اجاره کرده بودند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد حتی بابت هزینه مشاور املاک نیز رسید جعلی دستگاه پوز را ارائه کرده بودند.

خسروی اظهار داشت: با توجه به اینکه تحقیقات پلیس حاکی از کلاه‌برداری متهمان با این روش در استان‌های مختلف کشور ازجمله مازندران، تهران و اصفهان است از صنوفی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری شده می‌خواهیم تا به‌منظور پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی مرکز واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنند.

ارسال الکترونیکی پرونده‌ها به دادگاه در کلانتری‌های اصفهان

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از عملیاتی‌شدن ارسال الکترونیکی پرونده‌ها به سامانه قوه قضائیه بدون حضور ارباب‌رجوع در سطح کلانتری‌ها خبر داد.

سرهنگ علی فروغ نیا اظهار داشت: به‌منظور افزایش سرعت در خدمت‌رسانی به مردم و حفظ حقوق شهروندی با رایزنی‌های صورت گرفته، مراحل ارسال پرونده به دادسراها در کلانتری‌های پایلوت شهر اصفهان عملیاتی شده و در آینده‌ای نزدیک ارسال پرونده‌ها به سامانه قوه قضائیه به‌صورت الکترونیکی و بدون حضور ارباب‌رجوع انجام خواهد شد.

وی همچنین از طراحی سامانه‌ها و مکانیزه شدن ثبت مراجعان، نوبت‌دهی، سیر مراحل تشکیل پرونده، ارسال و دریافت اخبار انتظامی و حوادث و ارائه آن‌ها به گشت‌های 110 را از دیگر اقدامات صورت گرفته در کلانتری‌های استان اصفهان عنوان کرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان درباره افزایش رضایتمندی مردم از کلانتری‌ها، گفت: کلانتری‌ها به جهت ارتباط زیادی که با بدنه جامعه دارند به‌عنوان ویترین و سرانگشتان اصلی ناجا محسوب می‌شوند و مسلماً عملکرد این یگان‌ها در میزان رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی نیز مؤثر هستند که در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای در طول سال اجرا می‌شود.

وی طرح خوشایند سازی محیطی با عنوان "مکنا" در 24 کلانتری سطح استان را یکی از این اقدامات عنوان و تصریح کرد: در این طرح که امکانات، تجهیزات و ساختمان این یگان‌ها به‌روزرسانی شدند، سالن انتظار برای مراجعان احداث، به وضعیت رفاهی آنان توجه ویژه‌ای شد و یک افسر ارجاع در ورودی کلانتری‌ها نسبت به راهنمایی و تسریع در پاسخگویی و رسیدگی سریع به کار مراجعین مستقر گردید.

فروغ نیا، از استقرار واحدهای تجسس، مبارزه با مواد مخدر و امنیت عمومی در تمامی کلانتری‌های استان به‌منظور بررسی تخصصی جرائم و جلوگیری از سردرگمی مراجعین، ارجاع سریع پرونده‌های سرقت و جنایی به پلیس آگاهی و تجهیز کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به وسایل بررسی صحنه جرم در راستای سرعت دادن در رسیدگی به پرونده‌ها خبر داد و آن‌ها را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته برای خدمت‌رسانی بهتر کلانتری‌های استان به مردم دانست.

کشف یک میلیارد و 700 میلیون ریال کالای قاچاق در لنجان

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در بازرسی از یک انبار کالا، تعداد 55 عدد انواع لوازم‌خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ رضا عرب عامری اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان لنجان از دپوی تعداد زیادی کالای قاچاق در یک انبار کالا باخبر شدند که بررسی موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی با اشاره به اینکه مأموران پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضائی به محل موردنظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این انبار تعداد 55 عدد انواع لوازم‌خانگی مانند تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و یخچال‌فریزر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان بابیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف‌شده را یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: یک نفر در این زمینه دستگیر و وی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی به‌طور قاطع و قانونی با قاچاقچیان کالا مقابله می‌کند.

سواری پرادو با 67 میلیون ریال خلافی روانه پارکینگ شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: یک دستگاه سواری پرادو که 120 فقره تخلف حادثه‌ساز و بیش از 67 میلیون ریال جریمه پرداخت‌نشده در پرونده آن ثبت‌شده بود، توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی اظهار داشت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل تردد خودروهای عبوری داخل شهر یک دستگاه سواری پرادو را جهت اعمال قانون متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای 67 میلیون و 850 هزار ریال جریمه پرداخت‌نشده و 120 فقره تخلف حادثه‌ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

توقیف اتوبوس‌های حامل کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا در بازرسی از 3 دستگاه اتوبوس مسافربری 3 محموله کالای قاچاق به ارزش 700 میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ حمید امیرخانی بیان کرد: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به سه دستگاه اتوبوس که از جنوب کشور به سمت تهران درحرکت بودند، مشکوک شده و آن‌ها را متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودروها 460 کیلوگرم انواع پوشاک خارجی، یک دستگاه موتور خودروی استوک و 612 عدد ادکلن قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد، افزود: ارزش کالاهای کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه 700 میلیون ریال اعلام‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: در این باره 3 راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها