کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان با توجه به شروع بارش برف و باران در استان از شامگاه چهارشنبه گفت: این امواج بارشی تا صبح روز شنبه در استان فعال است.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۵۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
بهگزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهرام چاره خواه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی این موج شامل بارش برف و باران بوده و با رعد و برق، وزش باد و در اکثر نقاط بویژه نواحی غربی با آبگرفتگی معابر شهری و روستایی همراه است.
 

احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی

 
وی با بیان اینکه همچنین این امواج فعال بارشی با مه گرفتگی و کاهش دید بخصوص در جاده ها و گردنه ها همراه خواهد بود گفت: شدت فعالیت این سامانه بارشی تا بعدازظهر روز جمعه ادامه دارد اما تا صبح روز شنبه تمامی نقاط استان کماکان با بارش برف و باران همراه است.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان بیشترین میزان بارش از شامگاه چهارشنبه تا امروز در استان را مربوط به دزلی سروآباد با51 میلی متر، سلین کامیاران با 51 میلی متر، سروآباد با 41 میلی متر و بانه با 38 میلی متر عنوان کرد.
 
وی همچنین میزان بارش باران در شهر سنندج را 13 میلی متر، سقز 18 میلی متر، بیجار 14 میلی متر، مریوان 30 میلی متر، زرینه 12 میلی متر، کامیاران هشت میلی متر، هزارکانیان 16 میلی متر، دهگلان هشت میلی متر، موچش 11 میلی متر و سراب شهرک با 13 میلی متر اعلام کرد.
 
چاره خواه با اشاره به اینکه این موج بارشی در برخی نقاط استان همانند بانه، حاجی ممدان سقز و هزارکانیان با بارش برف همراه بوده است گفت: میزان بارش برف در شهرستان بانه 6 سانتی متر بوده است.
 
به گفته وی این سیستم بارشی از بعدازظهر روز شنبه ضعیف شده و هوای پایداری استان کردستان را در بر خواهد گرفت.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان کردستان اظهار کرد: در روزهای آینده هوای استان در وضعیت پایدار قرار خواهد گرفت و از شدت هوای سرد هفته گذشته کاسته می شود.
 
امواج فعال بارشی از شامگاه چهارشنبه تمامی نقاط استان کردستان را در بر گرفته است.
ارسال نظرات