خبرهای داغ:
انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل رژیم شاهنشاهی راازبین برد و دست استکبار را کوتاه کرد و سبب شد که چون خاری درچشم دشمنان باشیم به همین دلیل لازم است که تازمانی که این دشمنی هاوجودداردآحادمردم ازطریق آموزش و کسب آمادگی های دفاعی لازم درقالب یک سازمان منظم ومتمرکزبه نام بسیج آماده باشند تادرمواقع لزوم همچون صاعقه برسردشمنان فرودآیند تادشمنان نه تنهانتوانندحرکتی انجام دهند بلکه فکرحمله هم به سرآن هانزند.
کد خبر: ۸۷۸۵۴۴۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

به مناسبت فرا رسیدن هفته پرصلابت بسیج و 5آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین مصاحبه ای بافرمانده محترم حوزه 7 ام البنین(س)،سرکارخانم شهنام پور انجام شد .

شرح این مصاحبه درذیل آمده است :

سرکارخانم شهنام پور لطفا در ابتدا ازنظرشما بالاترین نقطه ی بسیج چیست ؟

باتوجه به اینکه شجره طیبه بسیج یعنی حضوربهترین، بانشاط ترین وباایمان ترین نیروی عظیم ملت درموقعیت هایی است که متناسب با منافع ملی و اهداف وآرمان های جامعه اسلامی است، بالاترین نقطه ی بسیج حضورپررنگ این اجتماع درمیدان جهاد فرهنگی ودفاعی واسلامی است .ازنظربنده ایده آل بسیج خدمت رسانی به مردم است و باتوجه به ظرفیت انسانی و هنری وفرهنگی بالای بسیج نقطه اوج این فعالیت ها حضورپررنگ دراین عرصه هاست .

ضرورت تشکیل بسیج چیست ؟

هرکشوری که منابع ودارایی های ارزشمندی داشته باشد یقینا به طبع این منابع کسانی خواهند بودکه به این منابع چشم بدوزند ودائمادرحال توطئه چینی باشند ونگهبانی وحراست ازاین منابع کاردشواری است که بسیج به طورداوطلبانه ازاین منابع پاسداری می کند .

لازم به ذکراست که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل رژیم شاهنشاهی راازبین برد و دست استکبار را کوتاه کرد و سبب شد که چون خاری درچشم دشمنان باشیم به همین دلیل لازم است که تازمانی که این دشمنی هاوجودداردآحادمردم ازطریق آموزش و کسب آمادگی های دفاعی لازم درقالب یک سازمان منظم ومتمرکزبه نام بسیج آماده باشند تادرمواقع لزوم همچون صاعقه برسردشمنان فرودآیند تادشمنان نه تنهانتوانندحرکتی انجام دهند بلکه فکرحمله هم به سرآن هانزند.

شمابه عنوان فرمانده یک حوزه با23پایگاه ظرفیت های بسیج راچگونه میبینید؟

ازنظرمن ظرفیت های بسیج نامحدوداست . چه ظرفیت های انسانی که ماشماربسیارزیادی بسیجی داریم که درتمامی زمینه ها ازجمله فرهنگی، هنری، علمی، پزشکی، هنرهای تجسمی، سیاسی، بصیرتی، فضای مجازی و.....مهارت دارند ومیتوان ازتمامی این ظرفیت هادرتمامی عرصه های جهادی استفاده کرد.

لازم به ذکراست که برخلاف نظربسیاری ازمردم بسیج یک سازمان مردمی است که تمامی افرادآن افرادی متخصص و فرهنگی ودارای مهارت های بسیارهستند.

سرکارخانم شهنام پور لطفاویژگی های یک بسیجی کارآمد رابیان کنید .

شهادت طلبی و دشمن ستیزی، پیروی ازولایت فقیه،ساده زیستی وتقواوشجاعت وبرخورداری ازدانش وتخصص ویژگی های اصلی یک بسیجی است که قراراست بهترین الگوبرای تمامی افرادجامعه باشد .

مهمترین عرصه های فعالیت بسیج چیست ؟

حضوربسیجیان درهشت سال دفاع مقدس برگ زرینی برافتخارات این سازمان مقدس است همچنین حضورباشکوه این افراددرفعالیت های سازندگی ومحرومیت زدایی عرصه های فرهنگی واجتماعی ، حفظ امنیت داخلی ،توسعه علمی ،امدادونجات و کارآفرینی وخودکفایی و ... عرصه فعالیت های بسیج است اگردریک جمله بخواهم بگویم حضورفداکارانه وباشهامت این افراد درتمامی عرصه های موردنیازنظام اسلامی است .

سرکار خانم شهنام پور طی هفته بسیج در سطح حوزه 7 ام البنین(س) و پایگاه های تابعه چه برنامه هایی صورت گرفته است؟

برنامه های انجام شده در هفته ی بسیج در حوزه و پایگاه ها عبارتند از:برگزاری نشست و همایش عاشقان ولایت/فراخوان آحاد مردم به منظور جذب و سازماندهی نیروها/برگزاری نشست های سیاسی و جهاد کبیر/دیدار باخانواده شهدا و جانبازان/شرکت غراگیر در نماز جمعه/مسابقات کتابخوانی/تهیه چندین بروشورهفته بسیج و توزیع بین بسیجیان/برگزاری نمایشگاه های کتاب و عکس و پوستر در سطح پایگاه ها/نمایشگاه عفاف و حجاب /برگزاری کوه گشت بسیجیان/غبار روبی گلستان شهدا/برگزاری کارگاه های سبک زندگی

به نظر شما بعنوان یک فرمانده در حال حاضر بسیج در چه فعالیت هایی باید قدم بگذارد؟

تصور می شد بعد از جنگ که دیگر بسیج فعالیتی نداشته باشد، اما بسیج تشکیلات نظامی صِرْف نیست؛ بسیج دارایی پایان ناپذیری از اعتماد به نفس و نشانه غرور و سربلندی است. وقتی که دشمن، در جنگ تحمیلی، مقاومت و فداکاری نیروهای دست از جان شسته را دید و فهمید در جبهه نظامی نمی تواند پیروز شود، از روزنه فرهنگ وارد کارزار جدیدی بر ضد نظام اسلامی و باورهای فرهنگی مذهبی ملت ما شد. در این جبهه و جنگ، هدف اصلی جوانان است. دشمن در صدد غلبه بر تفکر و اندیشه جوانان است، اما جوانان برومند کشور، در پناه تفکر دوراندیشانه و واقع بینانه بسیجی نشان دادند نسلی فرهیخته و فهمیده و مشکل گشا هستند، نه مشکل آفرین. امید است با این تفکر راسخ و مؤثّر، دشمن شکستی دیگر را تجربه کند.

سخن پایانی:

در آخر ضمن تبریک هفته بسیج به تمامی همرزمان عزیزمان، از زحمات کلیه عزیزان بسیجی حوزه و پایگاه های تابعه که در برگزاری برنامه های حوزه همکاری دارند و همچنین از کلیه معاونت های ناحیه و بالاخص فرمانده محترم ناحیه که در هدایت و رهبری برنامه های حوزه تلاش می کنند، تقدیر و تشکر می نمایم. امید است با استعانت از حق تعالی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) در ظل نایب برحقش امام خامنه ای(مدظله العالی) بتوانیم همیشه خدمتگذار باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها