خبرهای داغ:
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف سمنان:

فرهنگ وقف زنجیره ارتباطات انسانی را تقویت می‌کند/ خداوند انسان‌ها را به یکدیگر وابسته گردانیده است

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: فرهنگ وقف زنجیره ارتباطات انسانی را تقویت می‌کند و خداوند انسان‌ها را به یکدیگر وابسته گردانیده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۳۰۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله عرفانی در مورد وقف و اهمیت ترویج این فرهنگ حسنه اظهار کرد: وقف یک روش و آیین و سنت قدیمی و کهن انسانی بوده که در جوامع و ملل مختلف به گونه‌های متفاوتی و به نیت‌های گوناگون وجود داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: نقطه مشترک همه این روش‌ها، خدمت به هم‌نوعان و نیازمندانی از مردم و حتی خدمت به مخلوقات خداوند بوده و هست که البته در تمام ادیان آسمانی الهی و همچنین در مکاتب و مذاهب دیگر وجود داشته و رواج دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: در باب اهمیت وقف همین بس که مقوله اجتماعی زندگی بشری محسوب می‌شود که دوام و قوام ارتباطات را به همراه دارد.

عرفانی با اشاره به اینکه رفع نیازمندی‌های افراد این اجتماع در سطوح مختلف وابسته به حل مشکلات و رفع موانع مادی و معنوی است، گفت: ادامه حیات از هر نوع و در هر سطح وابسته به حفظ این زنجیره روابط است.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین عوامل و اسباب حفظ و ثبات این زنجیره ارتباطی و همراه بودن همه افراد اجتماع در سیر حیات مادی و معنوی، برآوردن انواع نیازهای افراد این زنجیره است که وظیفه تک‌تک افراد اجتماع محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: خداوند متعال نیز بخش بزرگی از این وظیفه را به دست انسان‌ها قرار داده و وابسته به یکدیگرشان کرده و یکی از بهترین راه‌های انسان‌دوستانه و خداپسند و مورد توجه تمام آحاد بشریت، مقوله وقف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها