خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: افرادی در حادثه قطار مشهد تقصیر و کوتاهی‌هایی داشتند، که باید مسؤولان بدون عجله و با دقت و طبق قانون با کسانی که در این حادثه تقصیر داشتند، برخورد کنند.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۸۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
لزوم برخورد با افرادی که در حادثه برخورد قطار مشهد کوتاهی کردند/ مردم در اربعین سبک زندگی اسلامی را به نمایش گذاشتند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در آئین بزرگداشت شهدای حله و جانباختگان تصادف قطار مشهد که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حادثه انفجار حله اظهار کرد: در این انفجار گروهی از زائرین اربعین که در حال برگشت از کربلا بودند، شهید شدند.

وی ادامه داد: امسال به لطف خداوند و عنایات اهل‌بیت(ع) مراسم پیاده روی اربعین با شکوه خاصی برگزار شد و این مراسم به خار چشمی برای دشمنان تبدیل شده است، در حالی که دولت دوست و برادر عراق در حال نبرد با گروه تروریستی داعش در موصل است، 20 میلیون نفر زائر از داخل و خارج عراق در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: در پیاده روی اربعین شاهد برپایی موکب‌های باشکوه زیادی توسط مردم شهرهای مختلف در طول مسیر پیاده روی بودیم، در مراسم پیاده روی اربعین طی چند روز مردم نمونه ای از سبک زندگی اسلامی را به نمایش گذاشتند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به هراس دشمنان از مراسم اربعین اظهار کرد: برگزاری باشکوه این مراسم در عراق به خار چشمی برای دشمنان از جمله تکفیری‌ها، منافقین، صهیونیست‌ها و آمریکا تبدیل شده است، این‌ها با سبک زندگی اسلامی مخالف هستند و با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) دشمنی دارند.

امام جمعه قم بیان کرد: دشمنان هر جا که قرار باشد سبک زندگی اسلامی پیاده شود، با آن مقابله می‌کنند، این‌ها یک عمر در منجلاب فساد بودند و چشم دیدن پیاده شدن سبک زندگی اسلامی و برگزاری باشکوه مراسم اربعین را ندارند.

وی ادامه داد: دشمنان دست به دست هم دادند تا مردم را به خاک و خون بکشند و آن‌ها را از مراسم عزای امام حسین(ع) جدا کنند، اما نمی‌توانند این کار را انجام بدهند، مردم در طول تاریخ در مسیر زیارت امام حسین(ع) دست، پا، جان، مال و آبرو دادند، اما دست از زیارت ایشان نکشیدند، مردم از امام حسین(ع) جدا شدنی نیستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: زمانی که رسانه‌ها با بازماندگان شهدای انفجار حله مصاحبه می‌کردند، برخی از آن‌ها با وجود اینکه چندین تن از اعضای خانواده شان در این انفجار شهید شده بود، اما با شهامت و شجاعت اعلام کردند که حتی اگر تعداد دیگری از اعضای خانواده شان شهید شوند، باز هم دست از راه امام حسین(ع) برنمی‌دارند.

آیت‌الله سعیدی ننگ و رسوایی انفجارهایی همچون انفجار حله را برای دشمنان اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: این دشمنان باید بدانند که نور امام حسین(ع) روشن شده و خاموش شدنی نیست، راه ایشان باز شده و بسته شدنی نیست، زائر امام حسین(ع) راه خود را پیدا کرده است و حرم ایشان دیگر خلوت شدنی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: به بازماندگان شهدای انفجار حله تسلیت عرض می‌کنم و برای مجروحان این انفجار آرزوی سلامت و شفا را دارم.

وی ادامه داد: زائرانی که در انفجار حله به شهادت رسیدند، به مقام والایی دست یافتند، اجر این شهدا با خداوند است و پاسخ چنین جنایت‌هایی را رزمندگان اسلام در میدان‌های جنگ خواهند داد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حادثه برخورد دو قطار زائران مشهد اظهار کرد: افرادی در این حادثه تقصیر و کوتاهی‌هایی داشتند، مسؤولان بدون عجله و با دقت و طبق قانون با کسانی که در این حادثه تقصیر داشتند، باید برخورد کنند و این مصیبت را به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: امام رضا(ع) پیش از شهادت فرموده بودند که من را با سم کشنده به شهادت می‌رسانند و پیکرم را در کنار هارون دفن خواهند کرد، خداوند هم تربت من را محل رفت و آمد شیعیانم قرار می‌دهد.

آیت‌الله سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند که هر کس که من را در غربت زیارت کند، من در روز قیامت جواب زیارت او را خواهم داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها