مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: مهمترین دشت‌های استان در شرایط بحرانی قرار دارند به طوری که دشت ابرکوه طی ۳۰ سال ۱۸ متر افت سطح آب داشته‌ است.
کد خبر: ۸۷۸۵۲۲۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه:مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه در استان یزد ۳ هزار و ۵۴۶ حلقه چاه حفر شده است، گفت: این چاه‌ها ۸۰ درصد منابع آب زیرزمینی را تخلیه کرده‌اند.

محمدرضا حکیمی اظهار داشت: در استان یزد ۳ هزار و ۵۴۶ حلقه چاه وجود دارد که این چاه‌ها ۸۰.۴ درصد منابع آب زیرزمینی را تخلیه کرده‌اند و در کنار آن، ۲ هزار و ۶۳۰ رشته قنات و ۳۸۷ دهنه چشمه نیز در تخلیه منابع آب زیرزمینی اثرگذار بوده اند.

وی یادآور شد: میزان تخلیه آب‌های زیرزمینی توسط قنات‌ها ۱۶.۳ درصد و توسط چشمه‌ها ۳.۳ درصد بوده است.

حکیمی با اشاره به موقعیت دشت‌های ممنوعه با ویژگی بحرانی - ممنوعه و آزاد استان یزد عنوان کرد: از ۱۹ دشت موجود در استان یزد، سطح آب ۱۴ دشت در حال افت است.

وی بیان کرد:مهمترین دشت‌های استان در شرایط بحرانی قرار دارند به طوری که دشت ابرکوه طی ۳۰ سال ۱۸ متر، دشت یزد - اردکان طی ۳۹ سال ۱۶.۵ متر و دشت بهادران طی ۲۸ سال ۱۹ متر افت سطح آب داشته‌اند.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد در مورد وضعیت بارش‌های استان یزد نیز اظهار داشت: بر حسب میانگین بلندمدت بارش کشور، استان یزد پایین ترین میزان بارندگی را دارد.

وی افزود: طبق آمار موجود، بارندگی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و میانگین دوره آماری در تمام شهرستان‌های استان کاهش نشان می دهد و از نظر نقطه ای بیشترین بارندگی سال آبی جاری با ۲۳۱ میلیمتر در منشاد و کمترین آن ۲۲.۱ میلیمتر در ایستگاه محمدآباد یزد بوده است.

ش
ارسال نظرات