تاکید فرماندار ری بر رفع سریع موانع تولید در شهرک صنعتی شمس آباد
خبرگزاری بسیج: فرماندار شهرستان ری به مدیران دولتی دستور داد: موانع تولید و صنعت در شهرک صنعتی شمس آباد هرچه سریعتر رفع شود.
کد خبر: ۸۷۸۵۱۹۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه ستاد تسهیل شهرستان ری با محوریت بررسی مشکلات و رفع موانع شهرک صنعتی شمس آباد با حضور هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، عزیزالله افضلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری، محمد صالح ضیایی بخشدار فشافویه، مهدی مجیدی معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری و جمعی از مدیران و صنعتگران شهرک صنعتی شمس آباد در سالن آمفی تئاتر این شهرک برگزار شد.

جمالی پور با بیان اینکه امروز برای رفع موانع شهرک صنعتی گرد هم آمده ایم، به مسؤولان مربوطه دستور داد تا سریعا مشکلات مطرح شده توسط مدیران واحدهای صنعتی برطرف شود.

جمالی پور تاکید کرد: همه مدیران باید با اجرای صحیح قانون در رفع مشکلات واحدهای صنعتی همکاری کنند و اگر مدیری در مسیر توسعه صنعت مانع تراشی و سنگ اندازی نماید، از کار برکنار می شود.

وی: افزود: تفسیر قانون باید منجر به شکوفایی اقتصادی بشود در غیر اینصورت خیانت به مردم و نظام است لذا اگر همه قانون را رعایت کنند، مشکلی پیش نمی آید.

معاون استاندار تهران بیان کرد: اگر به واسطه نقض قانون کارگری از کار بیکار شود و دچار آسیب های اجتماعی بشود، همه ما در قبال آن مسؤول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

جمالی پور با بیان اینکه نگاه ما به تولید عالمانه نیست، افزود: برای توسعه پایدار، بخش خصوصی باید بصورت جدی وارد عمل شود، چرا که با گسترش بخش خصوصی، رونق اقتصادی توسعه می یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: نظام مالیاتی کشور باید معقول و منطقی باشد که کارآفرین در ابتدای کار با مشکلات مالی زیادی مواجه نشود و فرصت لازم به آنها داده شود تا توسعه بیابند سپس هزینه عوارض و تولید دریافت شود.

جمالی پور با تأکید بر ایجاد اعتماد بین صنعتگران و دولت، گفت: لازم است صنعتگر، کارآفرین و سرمایه گذاران نسبت به دولت و حقوق مردم صادق باشند و با بیان دقیق درآمد رشد و توسعه صنعت کشور را فراهم نمایند.

وی در ادامه به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور در آغاز دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: با کاهش قیمت نفت در سه سال گذشته ، شرایط بحرانی در حوزه اقتصاد کشور ایجاد شده بود که دولت با مدیریت جهادی توانست تورم را مهار کرده و رشد اقتصادی منفی 6درصد را به بالای 4 درصد برساند.

معاون استاندار تهران با اشاره به موفقیت دولت در حوزه سیاست خارجی بیان کرد: امروز اوباما می گوید اگر برجام نقض شود، دولت آمریکا دچار انزوا می شود؛ نظام سلطه چنین برداشتی نسبت به ایران دارد در حالی که عده ای در داخل کشور برجام را زیر سوال برده و انتظار دارند به سرعت نتایج حاصل شود.

 همچنین در این نشست صنعتگران و مدیران واحدهای صنعتی بخشی از مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

نبود خط تلفن ثابت، ترافیک روزانه صبحگاهی در مسیر ورودی شهرک، انباشته شدن نخاله ها در زمین اطراف شهرک، نداشتن آب شرب سالم، نداشتن تابلو راهنمای مسیریاب، جلوگیری از ورود ابزارهای مورد نیاز برای تولید و مشکلات مالیات بر ارزش افزوده از جمله مواردی بود که مدیران شهرک صنعتی شمس آباد بیان کردند و در ادامه مسؤولان مربوطه از ادارات مخابرات، مالیات و شهرسازی در خصوص عدم همکاری با این شهرک توضیحاتی ارائه دادند که در نهایت جمالی پور خواستار رسیدگی فوری به امور مربوطه شد.

 

 

ارسال نظرات