واکسیناسیون نیوکاسل آشامیدنی طیور روستایی در قالب طرح توسعه خدمات بهداشتی روستایی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و همکاری بسیج سازندگی در بجستان به مرحله اجرا در آمد.
کد خبر: ۸۷۸۵۱۲۹
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
محمد رضا متقی، رئیس شبکه دامپزشکی بجستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: در طرح توسعه خدمات بهداشتی روستایی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و با مشارکت دامپزشکی و بسیج سازندگی در سطح کشور و نیز واحدهای تابعه استانی و شهرستانی به طور همزمان در مدت ۳ روز از ۵ آذر انجام می گیرد ،تعداد ۱۰ روستای منتخب با سطح طیور روستایی ۱۰ هزار قطعه تحت پوشش قرار می گیرد.
 
متقی اذعان کرد: هدف از اجرای این طرح را که اولین بار در سطح کشور با استفاده از واکسن‌های کشته مقاوم به حرارت تولید داخل اجرا می شود کمک به اقتصاد خانوار روستایی جلوگیری از تلفات طیور بومی خانگی و نیز جلوگیری از انتشار بیماری نیوکاسل به طیور صنعتی است.
 
رئیس شبکه دامپزشکی بجستان خاطر نشان کرد: نیوکاسل ازجمله بیماریهای ویروسی بسیار حاد طیور روستایی وصنعتی می باشد که در صورت بروز و شیوع آن تلفات و خسارات بسیار سنگینی در جمعیت های طیور ایجاد می کند که البته با اجرای موفق طرح مذکور ایمن سازی موثری بر علیه نیوکاسل ایجاد می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها