خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: امام رضا(ع) الگویی موثر در جامعه امروز برایما می‌باشند و باید در صحنه‌های سیاسی، دشمن شناسی و دوست شناسی و هم‌چنین مبارزه با دشمن و به ویژه امریکا که دشمن درجه یک تمام بشریت است از ایشان پیروی کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۵۰۴۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

حجت الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،به مناسبت شهادت امام رضا(ع) و سیره زندگی ایشان اظهار کرد: امام رضا(ع) الگویی کامل برای زندگی همه انسان‌ها می‌باشند و ایشان تمام ویژگی‌های حجت خدا و انسان کامل را در خود داشتند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های اصلی حضرت که بیشتر در ایشان ظهور کرده بود، راضی بودن به تمام مقدرات الهی بدون هیچ چون و چرایی بده است.

این مسئول در خصوص شیوه امامت و حاکمیت امام رضا(ع) تشریح کرد: در هر زمانی ائمه ما با توجه به شرایط زمان خود و دستورات الهی راهی را برای مقابله با ظالمین و کفار آن دوره در نظر می‌گرفتند.

عباسی افزود: گاهی ائمه معصوم همچون امام علی(ع) و امام حسین(ع) مجبور به جنگ نظامی می‌شدند و گاه همچون امام رضا(ع) صلح را مصلحت دانسته و به ناچار مجبور به پذیرش صلح می‌شدند.

وی متذکر شد: منظور از صلح امام رضا(ع) با مامون موافقت ایشان با مامون نیست بلکه ایشان به خاطر مصلحت جامعه و اسلام مجبور می‌شوند که در مقابل ظالمین سکوت کنند.

مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین به جایگاه ویژه امام رضا(ع) در دستگاه مامون اشاره کرد و گفت: مامون به خاطر جایگاه خاصی که امام رضا(ع) داشتند، نمی‌توانست به صورت علنی با آن حضرت مقابله کند لذا موضوع ولایتعهدی را مطرح ساخت.

عباسی اضافه کرد: مامون عهده‌دار حکومتی بزرگ در جامعه بود و با ستمگری‌های بسیار و به اجبار امام رضا(ع) را به ولیعهدی خود گمارد تا از این طریق او را شکست دهد.

این مسئول در خصوص حرکت امام رضا(ع) از مدینه توضیح داد: امام خود می‌دانستند که این سفر آخرین سفرشان است و تمام مسیر سفر به تبلیغ دینی پرداختند تا همگان متوجه شوند که به هیچ وجه ایشان با مامون و کارهایش موافق نیستند.

وی ضمن بیان حدیث سلسله‌الذهب توسط امام رضا(ع) در نیشابور تصریح کرد: امام رضا(ع) در نیشابور نیز از تبلیغ دینی دست برنداشتند و با قرائت حدیث سلسله‌الذهب و معرفی خود به عنوان شروط آن سعی داشتند که لزوم پذیرش امامت در جامعه را بیان کنند.

مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین تبیین کرد: امام رضا(ع) ولایتعهدی را به صورت مشروط پذیرفتند ولی آن‌چنان موقعیت قوی داشتند که مامون از جانب ایشان احساس خطر کرده و با حیله و دادن زهر ایشان را به شهادت رساند.

عباسی در خاتمه خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) الگویی موثر در جامعه امروز برایما می‌باشند و باید در صحنه‌های سیاسی، دشمن شناسی و دوست شناسی و هم‌چنین مبارزه با دشمن و به ویژه امریکا که دشمن درجه یک تمام بشریت است از ایشان پیروی کنیم.

1005/ت30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها