مراقبت و اطلاع‌رسانی بموقع در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۸۷۸۵۰۴۵
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شبکه اطلاع‌رسانی ویژه برای مدیران عضو ستاد بحران استان را ضروری دانست و گفت: مدیران عضو ستاد از طریق این شبکه، اخبار منتشر شده ستاد را دریافت نموده و آمادگی لازم برای انجام وظایف خود را خواهند داشت.

اسدا.. درویش امیری عملکرد دستگاههای مربوطه در مهار آتش سوزی مراتع و جنگلها در فصل تابستان و پائیز را قابل تقدیر دانست و افزود: عملکرد بموقع دستگاه‌های ذیربط، مانع بروز خسارتهای سنگین و جبران نشدنی شد.

وی با بیان اینکه ایران جز کشورهای پر حادثه از نظر بلایای طبیعی است تأکید کرد: مراقبت و اطلاع‌رسانی بموقع در کاهش اثرات بلایای طبیعی تأثیر بسزایی دارد.

درویش امیری در ادامه آزاد راه زنجان- قزوین را از محورهای مهم کشور دانست و گفت: در مواقع بارش برف و کولاک شدید تردد خودرو‌ها در این محور با مشکل مواجه می شود که لازم است با استفاده از تجارب سال‌های گذشته مشکلات مرتفع گردد.

وی افزود: برای انتقال بار خودرو‌های گرفتار در کولاک مسیر زنجان- قزوین می توان از راه آهن استفاده نمود.

مقام عالی استان خاطر نشان شد: جمعیت هلال احمر، شهرداری و دهیاری‌ها و راهدارخانه‌ها در صورت بارش‌ های سنگین برف، باید از کارکرد جاری خود خارج شده و به کمک دستگاه‌های اجرایی بیایند.

دوریش امیری در پایان بر مدیریت مصرف گاز طبیعی استان تأکید نمود و گفت: مصرف گاز در میزان فشار آن در سایر مناطق تأثیر گذار است و لذا باید در مصرف خانگی و صنعتی صرفه جویی لازم بعمل آید.

گفتنی است با هماهنگی بعمل آمده از سوی هلال احمر استان بیش از 70 نفر پرسنل و 220 نفر نجاتگر، جهت امدادرسانی حوادث برف و کولاک، در حالت آماده باش قرار داشته و هماهنگی با مساجد و حسینیه‌های کلیه شهرستان‌ها بالاخص حسینیه اعظم زنجان و امامزاده سید ابراهیم (ع)، جهت اسکان اضطراری درراه ماندگان بعمل آمده است.

همچنین در تمام شهرستان‌ها یک تیم متشکل از 5 نفر پرسنل و 15 نجاتگر به عنوان تیم پشتیبان به صورت آنکال برای مواقع بحرانی و کولاک‌های شدید پیش بینی شده و در مرکز استان نیز 20 نفر پرسنل هلال احمر و 60 نفر نجاتگر بصورت آنکال آماده به خدمت هستند.

ارسال نظرات