خبرهای داغ:
مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب گفت: قم به‌ خاطر جایگاهی که دارد و فضای معرفتی حاکم بر شهر می‌تواند پل پیوند شعر امروز ما با گنجینه‌های معرفتی و متون اصلی و اصیل تمدن ما باشد.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۶۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
قم می‌تواند شعر امروز را با گنجینه‌های معرفتی و تمدنی پیوند دهد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محفل شعر «پیامبر رحمت(ص)» با حضور مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» و شاعران جوان استان قم در سالن آسمان حوزه هنری استان قم برگزار شد.

علی محمد مؤدب در ابتدای این محفل مؤدب مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری «شهرستان ادب» درباره فضای ادبی شهر قم گفت: خوشبختانه ادبیات قم درخشش چشمگیری در این سال‌ها داشته و جوانان بسیاری از این شهر وارد ادبیات کشور شده‌اند. به هر حال یکی از گمشده‌های شعر امروز بحث معرفتی است که قم به‌خاطر جایگاهی که دارد و فضای معرفتی حاکم بر شهر، می‌تواند پل پیوند شعر امروز ما با گنجینه‌های معرفتی و متون اصلی و اصیل تمدن ما باشد.

وی در ادامه به فاصله گرفتن فضای دانشگاهی از مباحث معرفتی اسلامی اشاره کرد و گفت: بخش عمده مشکل به نظام آموزشی ما بر می‌گردد که بریده از متون مقدس ماست. وقتی دانشگاه‌ها طراحی شدند و ساختار سنتی آموزش شکست و آموزش تخصصی به معنای مدرنش فنی و حرفه‌ای شد، پیوند برجستگان ما با متون معرفتی خودمان قطع شد. چند واحد درسی معارف و خرده ارتباطی که گاه بخاطر علاقه شخصی با متون برقرار می‌شود برای هنرمندان کم است.

شاعر مجموعه «عاشقانه‌های پسر نوح» در ادامه افزود: «عشق از آشنایی بر می‌خیزد به همین خاطر مقدار بهرمندی هنرمند از متون و منابع معرفتی اهمیت پیدا می‌کند. اما متاسفانه ما خیلی دیر با متون خود آشنا می‌شویم و جاذبه‌ای که متن برای من به‌عنوان تحصیل‌کرده‌ دانشگاهی دارد آنچنان که باید نیست.

در ادامه شاعران شناخته شده قمی حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی، زهرا بشری موحد، سید جواد میرصفی، حسن خسروی وقار، شهربانو طوسی، مهدیه اکبری، محمد حسین مهدویان و علیرضا نصیری اشعار خود را در رثای پیامبر رحمت، امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا(ع) قرائت کردند.
ارسال نظرات