خبرهای داغ:
امام جمعه گرمسار گفت: دهه وقف بستر نشر فرهنگ «همه واقف باشیم» است و این فرهنگ باید جدی گرفته شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۹۰۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی مهدی‌نژاد به مناسبت دهه وقف، با معرفی وقف به‌عنوان صدقه جاریه اظهار کرد: وقف سنت ارزشی اسلام ناب محمدی (ص) است و پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) تأکیدات ویژه‌ای پیرامون توجه به وقف داشته‌اند.

وی تصریح کرد:وقف سنتی از ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) است که همانند سایر سنت‌ها با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در ایران احیا و زنده شد و خوشبختانه موقوفات بسیاری در سطح کشور به ثبت رسیده است.

امام جمعه گرمسار با تأکید بر اینکه در هفته وقف باید فرهنگ «همه واقف باشیم» را در جامعه جا بیندازیم، اضافه کرد:فرهنگ‌سازی در این زمینه به‌ویژه بین نسل جوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مهدی‌نژاد در بررسی وضع موقوفات در شهرستان گرمسار تصریح کرد:موقوفاتی در شهرستان ثبت شده است، ولی باید متناسب با نیاز مردم در این منطقه از استان سمنان باشد.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان مطلوب است، افزود: اداره اوقاف امور خیریه گرمسار باید در راستای ترویج فرهنگ وقف همواره در میدان باشد.

مهدی‌نژاد با اشاره به رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، در تشریح برنامه‌های روزهای پایانی ماه صفر، با تأکید بر اینکه جلسه‌ای در رابطه با زیارت پیامبر گرامی اسلام (ص) از راه دور تشکیل دادیم، ادامه داد: دسته‌های عزاداری از میدان ثارالله (ع) حرکت کردند و زیارت‌نامه پیامبر گرامی اسلام (ص) در مسجد جامع شهر گرمسار انجام شد؛ این برنامه را در امام‌زاده علی‌اکبر (ع) نیز اجرایی شد.

امام جمعه گرمسار با تأکید بر اینکه در حسینیه سپاه گرمسار با حضور مسؤولان مراسم عزاداری پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: برنامه‌های مفصل و خوبی در روزهای پایانی ماه صفر در قالب مراسم عزاداری ویژه رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها