ريیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به جایگاه استان یزد در سوارکاری کشور، گفت: زمینه ایجاد دهکده سوارکاری در اشکذر فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۶۷
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر،"محمدرضا تابش" با اشاره به پیشرفت‌های ایجاد شده در صنعت پرورش اسب کشور، اظهار كرد: بلوغ صنعت پرورش اسب و تعدد فعالان صنعت اسب از زمانی شروع شد که بنده به فدراسیون سوارکاری آمدم.

وی با تاکید بر اقداماتی که در استان یزد در زمینه پرورش اسب انجام شده است، خاطرنشان کرد: در آن مقطع زماني، در کل کشور تنها 50 باشگاه سوارکاری وجود داشت اما الان تنها در استان یزد 200 باشگاه سوارکاری و پرورش اسب داریم.

نماینده مردم اردکاندر مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الان بهترین و بیشترین تعداد اسب‌های ایرانی که به اشتباه به آنها اسب اصیل عرب گفته می‌شود، در یزد وجود دارد.

تابش با اشاره به این که بهترین مسابقات اسب هم در استان یزد برگزار می‌شود، گفت: در استان یزد از حدود 10 سال پیش، قطب صنعت پرورش اسب و سوارکاری، شهرستان اشکذر شده و بیشترین باشگاه‌های استان نيز در این شهرستان است.

ريیس مجمع نمایندگان استان در پايان نيز با تاكيد بر اين كه زمینه ایجاد دهکده سوارکاری در یزد فراهم شود، افزود: این که می‌خواهند دهکده سوارکاری در استان یزد به وجود آید، برای این است که مسابقات ملی و بین‌المللی و حتی فروش اسب در کشور انجام شود.

ارسال نظرات