رئیس اداره اوقاف ابرکوه گفت: تا سال گذشته تعداد کل رغبات ثبت شده 700 عدد بود که امسال با اجرای طرح GIS در شهرستان تعداد 300 رغبه شناسایی و به موقوفات اضافه شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۶۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱

به گزارشخبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه:سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف ابرکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، پیگیری مسئله GIS موقوفات را یکی از مهمترین موضوعات پیگیری این اداره از ابتدای سال تا کنون عنوان کرده و افزود: GIS جانمایی و مکان نمایی موقوفات است که اطلاعات در سامانه موقوفات بارگزاری می شود و از این طریق قطعا تعرض به موقوفات کاهش می یابد.

ابطحی عنوان کرد: تا سال گذشته تعداد کل رغبات ثبت شده 700 عدد بود که امسال به لطف اجرای صحیح طرح GIS در شهرستان تعداد 300 رغبه شناسایی و به موقوفات اضافه شد و تا سال آینده تعداد رغبات به 1000 عدد می رسد.

وی ثبت و صدور سند مالکیت اسناد موقوفات را یکی دیگر از فعالیت های مهم این اداره عنوان کرده و افزود: تا سال گذشته اوقاف ابرکوه مساحت مجموع اسنادی که موفق به اخذ آن شد، کمتر از یک هکتار بود و توفیق چندانی در این زمینه نداشت، ولی امسال با رایزنی و همکاری اداره ثبت اسناد شهرستان، مقدمات اخذ اسناد مالکیت بیشتر از 500 هکتار از اراضی موقوفه فراهم شده و سند این اراضی تا سال آینده صادر و آماده می شود.

این مقام مسئول به برنامه های دهه وقف که از 7 تا 16 آذر شروع می شود اشاره کرد و گفت: دیدار با ائمه جمعه شهرستان و بهمن، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم در امامزاده عباسعلی(ع) و دختر موسی بن جعفر(ع) اسفندآباد، محفل انس با قرآن، تجمع هیات های عزاداری در امامزاده عباسعلی(ع) با عنوان لبیک یا رسول الله(س) در روز 28 صفر و تجمع هیات های بخش بهمن در امامزاده دختر موسی بن جعفر(ع) در 30 صفر، نشست های صنفی با خیرین، کشاورزان و کامیون داران از مهمترین برنامه های این دهه در ابرکوه است.

وی همچنین برگزاری همایش ویژه یاوران وقف در امامزاده احمد(ع) همراه با برگزاری مسابقه شهرستانی «وقف، میراث جاودان» از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد.

ابطحی هدف اوقاف ابرکوه را جلب اعتماد مردم نسبت به مقوله وقف بیان کرد و گفت: در راستا اجرای جلب اعتماد سازی بین مردم، اجرای نیت موقوفات در همان محل ملک موقوفه انجام می شود، تا مردم آثار و برکات وقف را مشاهده کنند.

بازدید از حوزه علمیه کوثر به عنوان موقوفه علی اکبر ابرقوئی، غبارروبی آیینی امامزادگان و اطلاع رسانی نحوه هزینه کرد نذورات امامزادگان به مردم و مسئولان، برپایی خیمه های معرفت در طول این دهه نیز، از برنامه های دیگر بیان شد.

ارسال نظرات