ريیس اداره ثبت احوال اردکان:فرهنگ‌ كار فعلی‌ ما با باورهای‌ دینی‌ و ملی‌ متضاد است.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۶۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ «جمال موتاب» در نشستي كه با موضوع فرهنگ کار در اسلام و ایران برگزار شد، افزود: وضعیت‌ امروز جامعه‌ ما به‌ جایی‌ رسیده‌ است‌ كه‌ كار كردن‌ عیب‌ است‌ و بچه‌های‌ كارگران‌ و كشاورزان،‌ ترجیح‌ می‌دهند كه‌عنوان‌ كار پدر خود را جایی‌ اعلام‌ نكنند.

وي، ادامه داد: این‌ در شرایطی‌ است‌ كه‌ سایر ملت‌ها به‌ خصوص‌ ملت‌های‌ اروپایی‌ و مردم‌ غیرمسلمان‌ جهان‌ به ‌شدت‌ برای‌ كار ارزش‌ قائل‌ هستند و در كار و كوشش‌ و عمل‌ به‌ دستورات‌ و توصیه‌های‌ قرآن‌ مجید و روایات‌ پیامبر اکرم (ص‌) و ائمه‌ اطهار (ع‌) در زمینه‌ي‌ كار، از ما پیشی‌ گرفته‌اند‌.

موتاب، خاطرنشان كرد: برای ریشه‌کن کردن بیکاری و گسترش اشتغال‌زایی در سطح جامعه، باید نسلی را تربیت کنیم که با کار اُنس بگیرد.

به گفته‌ي اين مقام مسئول، ضروری است والدین، کودکان خود را علاوه بر تحصیل، با کار و تلاش نیز آشنا كنند و با مهارت‌آموزی و مشارکت دادن آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی، افراد مسئولیت‌پذیری تربیت كنند چرا كه در غیر این صورت، نسل راحت‌طلب تنها به سوی فعالیت‌های کاذب و دلالی رو خواهند آورد و چنین جامعه‌ای مستعد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

ريیس اداره ثبت احوال شهرستان اردکان كه در آخرین روز از هفته ی بسيج مستضعفین در جمع اعضاي حلقه صالحین بسیج کارمندی حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) اردکان سخن مي‌گفت، همچنين با اشاره به این که بسیج تنها بعد نظامی ندارد که در زمان جنگ و دفاع از نظام در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، متذكر شد: بسیج نهادی است که پاسخگوی تمام نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و با دیگر اجزای نظام هماهنگی دارد.

ارسال نظرات