خبرگزاری بسیج: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از گشت های شبانه روزی به منظور ساماندهی و اسکان افراد آسیب دیده اجتماعی در این منطقه جنوبی با اولویت فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بقعه های متبرکه خبرداد.
کد خبر: ۸۷۸۴۷۴۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت: مددسرای اجتماعی منطقه 20 برای اسکان آسیب دیدگان اجتماعی مهیا شده است که با توجه به ورود توده سرمایی به شهر تهران، گشت های ویژه شبانه روزی از سوی کارشناسان و مددکاران انجام می شود تا افراد بی سرپرست و کارتن خواب ها به محل های اسکان اضطراری راهنمایی شوند.

مسلمی با اشاره به اینکه فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امام زادگان و بقعه های متبرکه از اماکن اولویت دار برای رسیدگی به افردا بی سرپناه هستند، افزود:  افراد بی خانمان علاوه بر اسکان و پذیرایی با غذای گرم از خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و مشاوره ای نیز بهره مند می شوند و در صورت علاقه مندی می توانند جذب مراکز کارآفرینی این منطقه نیز بشوند.

وی ادامه داد: شهروندان برای مشارکت با مدیریت شهری و کمک به کارتن خواب ها می توانند در صورت رویت این افراد، نشانی آنها را از طریق سامانه 137 اعلام کنند تا گشت های ویژه عوامل شهرداری نسبت به اعزام این افراد به مددسرای اجتماعی اقدام کنند.

مسلمی افزود: راهنمایی و اعزام بی سرپناهان با حضور گروه های مشاوره و مددکاران اجتماعی انجام می شود تا این افراد به صورت داوطلبانه و با رضایت فردی به اماکن اسکان اضطراری منتقل شوند.

معاون شهردار منطقه 20 یادآور شد: مددسرای اجتماعی شهرداری منطقه 20 در سه راه ورامین شهرری واقع شده است و شهروندان علاقه مند می توانند با اهدای کمک های غیرنقدی در حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی سهیم شوند.

ارسال نظرات