خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان با تمسک به قرآن و سیره و سنت اهل‌بیت(ع)، سعادت خود را در دنیا و آخرت رقم بزند.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۹۹
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
تمسک به قرآن و سیره و سنت اهل‌بیت(ع) راه رسیدن به سعادت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی ظهر امروز در مجلس عزاداری در دفتر آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به معارف مکتب اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: آن چیزی که از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است، راه را برایمان هموار می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه در دنیا و آخرت به کمال حقیقی برسیم، به قرآن، سنت و سیره رسول اکرم(ص) نیاز داریم، منظور از سیره پیامبر اعظم(ص) سبک عملی و رفتار ایشان است که استفاده از آن اهمیت زیادی برای مسلمانان دارد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در قرآن بهترین ذکرها وجود دارد، ولی این کتاب آسمانی در منازل مهجور است، انس با قرآن می‌تواند زنگار را از دل‌ها بزداید، در زمانی که دشمنان با شبکه‌های اجتماعی می‌توانند بر روی جوانان کشورمان تاثیر بگذارند، انس با قرآن به این جوانان نورانیت می‌دهد.

مومنی با اشاره به اثرات انس با قرآن اظهار کرد: رفیقی که می‌تواند راه را برای انسان فراهم کند، قرآن است، کسی که با این کتاب آسمانی انس داشته باشد، قرآن می‌تواند درمانی برای دردهای روحی او باشد، از جمله این دردها می‌توان به اضطراب و احساس ترس اشاره کرد، البته تحقق این مساله موقوف به این است که انسان نماز خودش را اقامه کند.

وی ادامه داد: سنت و سیره اهل‌بیت(ع) و قرآن می‌تواند در زندگی انسان راهگشا باشد، با وجود این‌ها هیچ نیازی به خرافات نداریم و با اذکار قرآنی می‌توانیم دردهای روحی خودمان را از بین ببریم و این اذکار به انسان آرامش می‌دهند و موجب از بین بردن ترس در انسان می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی از افراد برای رسیدن به آنچه می‌خواهند دست به مکر و حیله می‌زنند، در این موقعیت‌ها باید به سراغ اذکار قرآنی رفت و انسان با این اذکار می‌تواند که خود را از هرگونه مکری بیمه کند، انسان با تمسک به قرآن و سیره و سنت اهل‌بیت(ع)، سعادت خود را در دنیا و آخرت رقم بزند.

مومنی با اشاره به سالروز رحلت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: عزرائیل زمانی که برای قبض روح ایشان آمد، به احترام رسول اکرم(ص) در زد، اما برخی از افراد پس از رحلت ایشان، پیکر پیامبر اعظم(ص) رها کردند و به دنبال برگزاری جلسه رفتند.
ارسال نظرات