امام جمعه هرات در مراسم روضه خوانی شب رحلت پیامبر (ص) سیره و روش پیامبر را الگویی بی نقص در بعد اخلاقی ، سیاسی ، حکومت داری و اقتصادی دانست .
کد خبر: ۸۷۸۴۶۸۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، همزمان با شب رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم روضه خوانی در مسجد جامع هرات برگزار شد .

حجه الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه هرات در این مراسم با تسلیت ایام ارتحال جانسوز و شهادت گونه نبی مکرم اسلام و تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی ( ع ) گفت: خداوند برای هدایت بشر و اینکه حجت بر مردم تمام شود و روز قیامت نگویند که اگر ما پیامبر و رسولی داشتیم تبعیت و بندگی خود را به نحو احسن انجام می دادیم و هم از حکمت خداوند به دور است که انسان ها را خلق کند ، تکلیف بخواهد در حالی که راهنمایی برای آنها در نظر نگیرد رسالت همه پیامبران را هدایت و دعوت مردم به دین خدا عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال سرانجام حضرت محمد ( ص )را به عنوان آخرین پیامبر الهی برگزید و دین اسلام را به عنوان کاملترین دین و قران را به عنوان کتاب آسمانی آنها معرفی کرد به برخی از ویژگی های شخصیتی پیامبر ( ص ) اشاره کرد و رفتار و سیره پیامبر را در بعد اخلاقی ، سیاسی ، حکومت داری ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی الگویی بی نقص دانست و بر تطبیق زندگی بر اساس سبک زندگی پیامبر تاکید کرد. 

 
ارسال نظرات