مراسم باشکوه عزاداری و سوگواری نیروهای مسلح استان البرز در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ صفر برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۲۰
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، هر ساله نیروهای مسلح یک سنت ارزشمندی دارند که در روز ۲۸ صفر و همزمان با شهادت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه سالروز شهادت امام رضا (ع) با برپایی دسته‌های عزاداری، همراه با دیگر سوگواران در مصیبتی که بر پیامبر و اهل‌بیت(ع) رفته است، عزاداری کردند.

مراسم دسته عزاداری نیروهای مسلح در کرج برگزار شد

براساس این گزارش در راستای تاکیدات امام خامنه ای بر ضرورت مقابله با بدعت‌ها، خرافات و انحراف مراسم‌های سوگواری و عزاداری ها و همچنین احادیث و روایات بسیاری که از ائمه اطهار (ع) درباره ضرورت برپایی مراسم‌های مذهبی و معنوی و سوگواری در سالروز شهادت ائمه اطهار (ع)آمده، صبح امروز دوشنبه هشتم اذرماه  بزرگ‌ترین دسته عزاداری با حضور نیروهای مسلح استان البرز و شهرستان کرج برپا شد.

گفتنی است برپایی این مراسم‌های معنوی و مذهبی نقش بسیار مهمی در ترویج معارف دینی و زنده‌ نگاه داشتن اصول و ارزش‌های دینی داشته است و نیروهای مسلح و مردم ولایی ایران اسلامی همواره در سالروز رحلت و یا شهادت بزرگان دینی به ویژه پیامبر گرامی و معظم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مراسم‌های باشکوه عزاداری و سوگواری برگزار می‌کنند.

 یکی از اولویت‌های نیروهای مسلح ارائه الگویی مناسب از برپایی دسته‌های عزاداری و مراسم سوگواری است و تلاش شده تا این مراسم الگویی مناسب برای حذف بدعت‌ها، خرافات و حاشیه‌ها بوده و یک آئین سنتی و راستین عزاداری را الگوسازی نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها