خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد گفت: دولت می تواند با استفاده ظرفیت های عظیم بسیج ، گام های بلندی در راستای پیشرفت واعتلای کشور بردارد اما متأسفانه این امر محقق نشده و این سرمایه ی ارزشمند مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۹۲
|
۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱

به گزارش رخبرگزاری بسیج:  سرهنگ عباس نیکبخت ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بجنورد در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج ،ضمن تسلیت اربعین حسینی و تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری نیروی کارآمد برای همه میدان ها است.

وی با بیان اینکه بسیج از ابتدای شکل گیری در سال ۱۳۵۸در مقاطع مختلف به تناسب نیاز انقلاب اسلامی در همه ی صحنه ها حضورمؤثر داشته است افزود: هشت سال دفاع جانانه در برابر دشمن متجاوزی که به پشتوانه ابرقدرت های شرق وغرب قصد تصرف سرزمین ایران وبراندازی نظام جمهوری اسلامی را داشت کارآمدی بی نظیر بسیج در عرصه نظامی را به منصه ظهور گذاشت اما این همه توانمندی بسیج نبود بلکه بسیج در سال های پس از دفاع مقدس نشان داد که به خوبی می تواند در همه میدان ها نقش آفرین باشد.

وی عنوان کرد: برقراری امنیت داخلی ، سازندگی و خدمت رسانی به مناطق محروم ، عرصه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی ، علمی و... در طی این سال ها شاهد حضور مقتدرانه و تأثیرگذار وتعیین کننده ی بسیج بوده است.

نیکبخت ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب در سفر تاریخی وپرخیر وبرکتشان به استان خراسان شمالی در مهرماه سال ۱۳۹۱ در دیدار بسیجیان استان فرمودند بسیج کلید طلایی حل مشکلات نظام است.بدون تردید، ظرفیت عظیم بسیج اگربه فعلیت برسد نتیجه اش فائق آمدن بر همه ی مشکلات وازمیان برداشتن تمام موانع خواهد بود وتحقق این امرمستلزم تعامل وارتباط نزدیک دولت و بسیج است.

وی افزود: امروز که نهاد مقدس بسیج سی وهفت سال از عمر با برکت و حیات طیبه ی خود را پشت سر گذاشته ، بیش از ۲۰ میلیون بسیجی مخلص وبی ادعا در اقشارمختلف ،در سراسر کشور، آماده خدمت رسانی وگره گشایی در همه ی سطوح هستند.

وی گفت: در حال حاضرنخبگان ومتخصصان بسیجی در کارگروه های تخصصی مجامع بسیج سازماندهی شده و برای حل معضلات موجود وشناسایی راهکارهای برون رفت از مشکلات و بن بست ها هم اندیشی می کنند که حاصل آن تهیه وتدوین طرح های جامع وعلمی در بخش ها و سطوح مختلف است.

فرمانده ناحیه بسیج بجنورد اظهار کرد: دولت می تواند با استفاده از این ظرفیت عظیم ، گام های بلندی در راستای پیشرفت واعتلای کشور بردارد اما متأسفانه این امر محقق نشده و این سرمایه ی ارزشمند مغفول واقع شده است.

وی گفت: هفته بسیج امسال از روز یکشنبه سی ام آبان که مقارن با اربعین حسینی است با شعار تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد آغاز می گردد وعنوانی که برای این هفته در نظر گرفته شده «بسیج، انقلابی و خدمتگزار» است.

وی افزود: إن شاء الله در طی این هفت روز از ۳۰ آبان تا ۶ آذرماه ، قریب به ۴۰۰ برنامه در سطح رده های مقاومت شهرستان بجنورد اجرا خواهد شد.

سرهنگ نیکبخت در خصوص شاخص ترین برنامه ناحیه بجنورد درهفته بسیج به خبرنگار ما گفت: مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم در شب اربعین ، حضورگسترده ی بسیجیان در راهپیمایی وعزاداری اربعین سرکشی از خانواده های معظم شهدا ، برگزاری نشست های روشنگری ، گفت وگوی نخبگان بسیجی با دانش آموزان وتبیین گفتمان انقلابی گری ، افتتاح نمایشگاه فرهنگی یاد یاران ونمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل دهکده مقاومت ، عطرافشانی وگلباران مزارمطهر شهدا از برنامه های شاخص این هفته در شهرستان هستند.

وی از اجتماع بزرگ بسیجیان خبر داد و خاطر نشان کرد: شاخص ترین برنامه در این هفته اجتماع بزرگ و سازمان یافته بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه با عنوان همایش مدافعین حرم در روزجمعه پنجم آذرماه است که إن شاء الله با حضور منسجم قریب به 12000 از برادران و خواهران بسیجی برگزار خواهد شد وبا نمایش اقتدار بسیج، مایه خوشحالی وامیدواری دوستان انقلاب اسلامی و یأس ونومیدی دشمنان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی مرزهای جمهوری اسلامی ایران را پشت سرگذاشته است، عنوان کرد: آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد وباید مورد توجه قرار گیرد روحیه وتفکر بسیجی است.امروز بحمدالله تفکر بسیجی مرزهای جمهوری اسلامی ایران را پشت سرگذاشته و می رود تا به حول وقوه ی الهی سنگرهای کلیدی جهان را فتح کند .

فرمانده ناحیه بسیج بجنورد ادامه داد: در داخل کشورنیز هرجا این روحیه وتفکربسیجی، فرصت نقش آفرینی پیدا کرده، عامل موفقیت های غرور آفرین گردیده است.

وی گفت: در شرایط امروز کشور که حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی می دانند و امسال را نیز سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل نامگذاری کرده اند ، بسیج و بسیجیان باز هم پیشتاز هستند و با اقدام و عمل انقلابی خود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب گام بر می دارند.

سرهنگ نیکبخت در پایان در خصوص وظیفه مهم و اساسی بسیج و بسیجیان به خبرنگار بجنا، گفت: وظیفه مهم و اساسی بسیج و بسیجیان اولاَ حفظ روحیه وتفکر بسیجی واستقامت بر آرمان ها واهداف انقلاب اسلامی یا به عبارتی انقلابی ماندن و ثانیاَ تلاش برای نشر و گسترش این تفکر در جامعه اسلامی است که بهترین راه برای انجام این وظیفه فهم عمیق و تبیین گفتمان ولایت در بین آحاد مردم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها