رئیس بسیج اساتید استان گیلان:
رئیس بسیج اساتید استان گیلان مهمترین معیار برای اینکه بدانیم بسیجی هستیم در درون و بروز آن در بیرون اخلاص می باشد و هر چه اخلاص بیشتر باشد به حقیقت بسیج نزدیک تر می شویم.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۲۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از فومن، بهروز جلائی در مراسم گرامی داشت هفته بسیج در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج سردار شهید حجت نظری گفت: تشکیل بسیج در سال ۵۸ که معنای لغوی آن اجتماعی است که برای انجام کاری جمع می شوند به صورت معجزه بود و آن چیزی که اهمیت دارد آن است که ببینیم  چه چیزی عقبه معنوی و فکری تشکیل این نهاد مقدس بود.

رئیس بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به دو موضوع در تشکیل بسیج افزود: دو موضوع در تشکیل بسیج بسیار مهم است که توجه به آنها در ادامه مسیر ضروری می باشد که اولین آنها بحث احساس مسئولیت است و اگر به آموزه های اسلامی دقت کنیم انسان در جهان مسئول است و در برابر خدا و خودش و همه انسان ها مسئولیت دارد.نقطه مقابل این حس مسئولیت هم شهوت پرستی و خود پرستی می باشد اما مولفه دوم بصیرت و روشن بینی است که حضرت آقا ناظر بر فضای فتنه ۸۸ در گفتان سیاسی انقلاب  تا به امروز وارد کردند و نقطه مقابل آن بی بصیرتی خواصی است که نتوانستند آن روشن بینی صحیح را در زمان خودش داشته باشند.

وی ادامه داد: بصیرت و روشن بینی معنایش این است که باید ما نسبت به زمان شناخت داشته باشیم و پس از آن نیاز را بشناسم و از اولویت آگاه باشیم و دوست و دشمن را بشناسیم و در مقابل آنها چگونه رفتار نمائیم که به جمیع این نکات بصیرت می گویند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه گیلان افزود: هر چه انسان مسئولیتش بیشتر باشد باید بابصیرت تر باشد و شما که بسیجی هستید باید بیشتر از دیگران از بصیرت بهره ببرید چون عمل و اقدام شما معرف عقبه فکری و مکتب شما می باشد.

فرمانده اسبق گردان حضرت ابوالفضل (ع) تصریح کرد:اگر این روشن بینی و زمان شناسی را ندانیم و بخواهیم وارد عرصه شویم چه بسا به جای دشمن دوست را بزنیم لذا به همین دلیل است که حضرت آقا مکررا بر روی مفهوم بصیرت تاکید دارند.

وی در رابطه با موضوع تحریف افکار حضرت امام(ره) تاکید کرد:یکی دیگر از مباحثی که رهبری معظم انقلاب مطرح کردند موضوع تحریف امام (ره) است یعنی غیر از آن چیزی که امام (ره) بود آن را معرفی کنند چرا که ایشان در کنار تاکید بر روحیه مسئولیت داشتن ملت، راه را هم برای ما معرفی کردند چرا که وقتی فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است مراد از این جمله مردم آمریکا نبود بلکه ارزش های آمریکائی بود که زور،ستمگری و خوی استکباری مورد خطاب بود.

جلائی در رابطه با موضوع نفوذ که رهبری معظم انقلاب پس از قضیه برجام مکررا مورد تاکید قرار می دهند اظهار کرد:مسئولی که امروز در جمهوری اسلامی به واقعیت و یا حقیقتی مانند بسیج بی اعتقاد یا ست عنصر باشد یا در پایه خائن است و یا در نتیجه اقداماتش منجر به خیانت می شود و این سخن حضرت امام خمینی(ره) است که فرمودند هر کس از این جنود الهی غفلت کند در آتش دوزخ خواهد سوخت.

این فعال فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی در ارتباط با اشاره رهبری مبنی بر رقیب تراشی برای بسیج گفت:اگر شما در بسیج نبودید و احیانا در هیات های مذهبی فعال بودید شما بسیجی بودید چرا که همه ملت ایران بالقوه بسیجی هستند مگر عده محدودی که اصلا برای خود احساس مسئولیتی نسبت به اوضاع کشور نمی کنند.

جلائی در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین معیار برای اینکه بدانیم بسیجی هستیم در درون و بروز آن در بیرون اخلاص می باشد و هر چه اخلاص بیشتر باشد به حقیقت بسیج نزدیک تر می شویم.

ارسال نظرات