ارتش سوریه در آستانه دو نیم کردن شرق حلب

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اذعان به پیشروی چشمگیر ارتش سوریه، نوشت شرق حلب در آستانه دو نیمه شدن قرار گرفته و همین امر گروه‌های مسلح را مضطرب کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۱۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج   خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی پیرامون پیشروی‌های ارتش سوریه در حلب، نوشته است که نیروهای دولتی در آستانه دو نیمه کردن مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح هستند.

این خبرگزاری نوشت: «نیروهای دولتی سوریه روز یکشنبه همزمان با فروپاشی سریع خطوط دفاعی گروه‌های شورشی در این شهر چندتکه شده شمالی، در عمق شرق حلب پیشروی کرده و منطقه تحت کنترل معارضین را در معرض دو نیم شدن به دو بخش شمالی و جنوبی قرار دادند.»

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها و گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه، پیشروی به منطقه «صاخور» حلب موجب شده تا نیروهای دولتی برای نخستین بار از سال 2012 به این سو به فاصله کمتر از یک کیلومتری یکی از گذرگاه‌های شرق حلب برسند.

به نوشته آسوشیتدپرس، ساکنین محلی شرق حلب در شبکه‌های اجتماعی از بروز اضطراب میان «حلقه‌های معارضین» خبر داده‌اند.

«خالد خطیب» تصویربردار گروه تفحص و جستجوی موسوم به دفاع مدنی وابسته به معارضین در توئیتر نوشته است که ساکنان مناطق شرقی در حال رفتن به مناطق غربی که تحت کنترل دولت است، هستند.

رسانه‌های دولتی سوریه نیز گزارش کردند که نیروهای ارتش منطقه «جبل بدرو» را تصرف کرده و وارد منطقه «صاخور» شدند.

تلویزیون دولتی سوریه امروز فیلمی را از یک سرباز ارتش منتشر کرد که بعد از پنج سال جدایی، با خانواده‌اش که در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها گیر افتاده بودند، دیدار کرد.

شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان نیز از تلاش نیروهای نظامی و کارگران برای پاکسازی خیابان‌ها و معابر آزاد شده خبر داد.

آسوشیتدپرس مدعی شده است که پیشروی نیروهای دولتی سوریه با حمایت هزاران نیرو از ایران، لبنان و عراق البته حمایت هوایی روسیه صورت پذیرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز گزارش داد که دستکم ۳۰۰۰ نفر از ساکنان شرق حلب توانسته‌اند از این مناطق خارج شده و خود را به نواحی تحت کنترل دولت برسانند.

«بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه دو هفته در گفت‌وگو با یک رسانه پرتغالی گفت یکی از نشانه‌های مشروعیت دولت این است که در طول پنج سال گذشته مردم همواره تلاش کرده‌اند تا از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها گریخته و خود را به منطقه‌هایی که دولت بر آن‌ها کنترل دارد، برسانند و کسی از نواحی تحت کنترل دولت به سمت دیگر نرفته است.

ارسال نظرات