امام جمعه شهرستان رودسر گفت: 80 درصد جامعه نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت هستند و این خطری برای جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۸۴۵۰۵
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از رودسر، حجت‌الاسلام تقی روحانی عصر امروز در کارگاه آموزشی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه واجب الهی بوده که در جامعه مظلوم مانده است.

وی نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: برای خروج این واجب الهی از مظلومیت نیازمند ایجاد موج در جامعه هستیم.

امام جمعه شهرستان رودسر، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی و جمعی خواند و تصریح کرد: بخش عمده کار فرهنگی در جامعه به عهده بسیج بوده و باید تلاش کند تا این فریضه الهی پررنگ‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف حضور دارد، گفت: بسیج جلوی بسیاری از مفاسد اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی در جامعه را گرفته است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه منکر در جامعه تنها بدحجابی نیست، افزود: بد فروشی، گران فروشی، فحشا، رشوه و هر آنچه که در مسیر خط خدا نباشد منکر است و باید با همه مبارزه کرد.

وی خون دادن و شهادت، ایستادگی در مقابل منکر و امر به معروف را از راه‌های سالم ماندن انقلاب خواند و اظهار کرد: همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم و مسؤولیت بسیج در این راستا سنگین‌تر است.

امام جمعه شهرستان رودسر به کسانی که در فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مسؤولیت دارند تأکید کرد که وقت بگذارند و در این راستا مطالعه کتاب را از یاد نبرند تا با آگاهی کامل در این مسیر گام بر دارند.

وی گفت: 80 درصد جامعه نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت هستند و این خطری برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین برود ظلم بر جامعه حاکم می‌شود و فساد گسترش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند با گسترش شعار «به من چه» در جامعه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه کمرنگ کند، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا روحیه انقلابی و جهادی که مهم‌ترین مانع برای اجرای منکر در جامعه است را از مردم بگیرد.

ارسال نظرات