خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج امام حسین (ع) استان قم گفت: بسیج سرباز ولایت، بازوی توانمند انقلاب و سنگربان قدرتمند نظام در همه عرصه های مورد نیاز کشور است.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۹۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد علی مختاران در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رسانه ها گفتمان مقاومت و تلاش برای سازندگی را با نگاه به تفکر بسیج در عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم و محرومان جامعه تدوین کنند که در این رابطه پوشش فعالیت ها و خدمت رسانی های بسیج به طور حتم کار ارزشمندی است که حس محبت و همکاری را در میان مردم جامعه بیش از پیش بر می انگیزد.

وی بیان کرد: امروز نیاز است که همه کارهای نیک که در جامعه توسط هر فرد و نهادی انجام می شود، در رسانه ها به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند موتور محرک ارزش آفرینی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
وی در ادامه به جایگاه متعالی بسیج در شرایط کنونی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز بسیج نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهانیان حایز اهمیت است و مسلمانان در سراسر جهان اسلام به نقش حیاتی گفتمان بسیج در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی واقف هستند.

وی افزود: مسجد پایگاه فعالیت های بسیج است و بسیاری از جوانان مومن و متعهد به اسلام و انقلاب با حضور در این مکان مقدس، برای رفع مشکل های کشور و جهان اسلام تلاش می کنند.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت های گسترده بسیج برای جهانیان آشکار شده است و بسیاری از ملت های آزادی خواه به خصوص کسانی که در کشورهای مسلمان منطقه زندگی می کنند به دنبال استفاده از تجربه های ارزشمند بسیج و الگو گیری از این نهاد مقدس برای مبارزه با نظام استکبار هستند.

**بسیج، حفظ انقلاب و رسالت خدمتگزاری به مردم 
فرمانده ناحیه بسیج امام حسین (ع) قم گفت: خدمت به مردم از مهمترین ویژگی های نهاد مقدس بسیج است و بسیجیان با روحیه ای جهادی در هر جایی که احساس کنند کشور به حضور آنها نیاز دارد در صحنه وارد می شوند و سایر مردم را نیز برای خدمت رسانی به محرمان جامعه دعوت می کنند.

وی بیان کرد: بسیج با استفاده از ظرفیت های فراوان خود به خوبی توانسته است نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خطرها و آسیب های گوناگونی که در مقابل خود داشته است همچون تهاجم نظامی و فرهنگی عبور دهد و توطئه های مستکبران عالم را خنثی کند و این حقیقتی است که دشمنان در رسانه های خود به آن اعتراف دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیج دیده بان صادق نظام و انقلاب است، افزود: مبارزه با خطر جنگ نرم دشمنان و نفوذ افکار انحرافی در میان مردم و مسئولان از جمله اقدام هایی است که بسیج با تشکیل قرارگاه های فرهنگی مانند قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر با آن مقابله می کند.

مختاران با تاکید بر این که گسترش فرهنگ خدمت رسانی در جامعه از برنامه های نهاد بسیج است، گفت: در این رابطه بسیج استان قم از ظرفیت های مردمی به خوبی استفاده کرده و با مذاکره با اقشار مختلف از جمله کاسبان محلی برای ارائه تخفیف در قیمت فروش کالا، بستر خدمت رسانی مطلوب را به وجود آورده است.

وی با بیان این که همه اقشار اجتماعی عضو خانواده بزرگ بسیج هستند، ادامه داد: مردم نیک اندیش استان قم با حضور در پایگاه های بسیج، هر کدام به اندازه توانمندی های خود برای کمک به محرومان تلاش می کنند و در همین رابطه بسیاری از پزشکان متخصص بسیجی معاینه نیازمندان را به صورت رایگان انجام می دهند.

وی افزود: بسیج با تشکیل شبکه های اجتماعی منسجم در مکان های مقدس همچون مساجد برای حل مشکل های مادی و معنوی مردم مناطق مختلف شهر، تلاش می کند، که از جمله این اقدام ها می توان به ایجاد پایگاه های بسیج برای جذب جوانان محله های شهر و هدایت آنها به سمت ارزش های اسلامی- ایرانی، گسترش فعالیت های فرهنگی در مساجد برای مقابله با جنگ نرم دشمنان و آسیب های ناشی از آن و تشکیل صندوق های قرض الحسنه برای ارائه تسهیلات به نیازمندان اشاره کرد.

** بسیج و سازماندهی قرارگاه های فرهنگی در استان قم 
مختاران گفت: یکی از مهمترین برنامه های بسیج در استان قم، ایجاد قرارگاه های فرهنگی در میان مسجدهای استان است، به نحوی که در بیشتر محله ها با مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی، مرکزی با محوریت مسجد برای انجام فعالیت های فرهنگی ایجاد شده است.

وی افزود: بسیج منطقه قم برای مدیریت بهتر فعالیت های فرهنگی خود و آسیب شناسی از وضع موجود، همواره از نظر کارشناسان و نخبگان استفاده کرده است و راهکارهای منطقی را در مرحله عمل به اجرا درآورده است.

وی با اشاره به تاکید فراوان رهبرمعظم انقلاب در حوزه فرهنگ، ادامه داد: بسیج خود را سرباز ولایت می داند و با استفاده از نیروی انسانی کارآمد و بهره گیری از ظرفیت های سازمانی، تمام توان خود را برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در همه حوزه ها به خصوص در موضوع های فرهنگی استان قم و تمام مناطق کشور به کار گرفته است.

فرمانده بسیج ناحیه امام حسین (ع) قم گفت: سالم ساختن فضای فرهنگی بوستان ها و مراکز تفریحی و مقابله با آسیب های اجتماعی که جوانان را در این گونه محیط ها تهدید می کند، از جمله برنامه های بسیج استان قم است.

وی افزود: برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در بوستان های مهم شهر قم از جمله راهکارهای بود که بسیج با همکاری سایر نهادها مانند شهرداری برای تغییر فضای فرهنگی محیط های تفریحی و بوستان ها آن را به کار گرفت و از طریق آن به دستاوردهای قابل توجهی دست یافت.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی محله محور بسیج قم ادامه داد: برنامه آبروی محله که به معرفی شهیدان محله های مختلف سطح شهر و تجلیل از خانواده های معظم آن ها می پردازد از جمله اقدام های تاثیر گذار بسیج است که مورد توجه مسئولان و مردم قرار گرفته و روز به روز با استقبال بیشتری روبه رو می شود.

مختاران در خصوص اهمیت تدوین خاطرات رزمندگان استان قم در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: جمع آوری و مستند سازی خاطرات شهدا و رزمندگان از جمله فعالیت های مهمی است که توسط بسیج استان قم با همکاری سایر نهادهای انقلابی پیگیری می شود؛ حقیقت این است که هر کدام از رزمندگان دوران دفاع مقدس ستاره های ارزشمند تاریخ معاصر ایران هستند که باید در ذهن مردم جامعه ما جاودانه شوند.

مختاران گفت: بسیج در چارچوب عمل به وظایف اجتماعی خود تلاش می کند تا احساس مسئولیت را در میان مردم گسترش دهد و از این طریق با آسیب های اجتماعی موجود مقابله کند.

وی بیان کرد: بسیج استان قم برای کاهش آمار آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و فساد های اخلاقی که از طریق دجالواره ( ماهواره) در میان مردم ترویج می شود، برنامه های متنوعی همچون برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی در مکان های مختلف، افزایش کمپ های ترک اعتیاد و حمایت از اقشار آسیب پذیر را به اجرا درآورده و برای تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی در میان جوانان از همه ظرفیت ها و توانمندی های خود استفاده می کند.

** بسیج و نقش آن در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی 
فرمانده ناحیه بسیج امام حسین (ع) قم با اشاره به این که بسیج فتح کننده راه های جدید در همه عرصه ها از جمله مسائل اقتصادی است، گفت: تلاش برای عملیاتی ساختن سیاست های اقتصاد مقاومتی در مجموعه استان قم از مهمترین هدف های بسیج است و در همین راستا برنامه های متنوعی با حضور اقشار مختلف مردم و از جمله روحانیت به اجرا درآمد؛ در یکی از این طرح ها روحانیان و طلبه های مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه با حضور در کارخانه ها و واحدها صنعتی شهرک شکوهیه قم، با کارگران و صنعتگران دیدار و از تلاش های این مجاهدان عرصه اقتصادی قدردانی کردند.

وی با بیان این که حضور بسیج در عرصه های مختلف راه را برای ورود سایر دستگاه ها و نهاد ها به آن عرصه باز می کند، افزود: حضور طلبه ها و جوانان بسیجی در واحدهای صنعتی و بازارها برای دیدار و گفت و گو با فعالان بخش اقتصادی و مردم از جمله اقدام های ارزشمندی بود که به منظور گسترش فرهنگ حمایت از تولید داخلی انجام شد و این گونه کارها باید به عنوان الگو توسط نهادهای دیگر دنبال شود.

مختاران گفت: بسیجیان استان قم با حضور در مناطق روستایی از کشاورزان و دامداران که در نوک پیکان تولید هستند تقدیر کردند و نشان دادند حمایت از تولید کنندگان داخلی در اولویت برنامه های بسیج است.

وی افزود: ناحیه بسیج امام حسین (ع) قم برای کمک به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، مبلغی در حدود 20 میلیارد ریال را در قالب طرح حمایت از دامداران و کشاورزان محلی برای ارائه تسهیلات به این گروه از تولیدکنندگان داخلی اختصاص داد و با انجام مشاوره های اقتصادی لازم به آنها نشان داد تا چگونه سطح تولید خود را گسترش دهند.

**بسیج حافظ حقوق شهروندی مردم 
فرمانده ناحیه بسیج امام حسین (ع) قم گفت: بسیج تلاش می کند با استفاده از ظرفیت قرارگاه های فرهنگی و فضای رسانه ای زیر نظر خود، مردم را با حقوق شهروندی و مطالباتی که در برابر مسئولان می توانند آن را پیگیری کنند، آشنا نماید.

وی افزود: بسیج طلایه دار نهضت خدمت رسانی به مردم است و تلاش می کند تا موضوع هایی مانند ازدواج آسان، افزایش نسل، تقویت سطح علمی اقشار جامعه، کتاب خوانی و توجه به ورزش همگانی را در چارچوب سیاست های کلی نظام میان مردم گسترش دهد، در همین رابطه بسیج استان قم مذاکره های گسترده را با نخبگان استان آغاز کرد تا با استفاده از توانمندی های آن ها، عرصه های خدمت رسانی تقویت شود.

وی ادامه داد: ناحیه بسیج امام حسین (ع) قم برای بالا بردن سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان، سالن های ورزشی متعددی را ایجاد کرد و فضای سالمی را برای حفظ تندرستی در اختیار مردم قرار داد.

مختاران گفت: خدمت رسانی رایگان پزشکان بسیجی به مردم در پایگاه های بسیج استان قم، روز به روز گسترش می یابد و رضایت بالای مردم را در پی داشته است؛ رسانه های مختلف می توانند با پوشش خبری مناسب این خدمت رسانی ها حمایت خود را از انجام این گونه فعالیت های اجتماعی به نمایش گذاشته و دیگران را برای حضور در این عرصه ها تشویق کنند.

وی در خصوص تلاش های بسیج برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، افزود: در جریان همکاری بسیجیان با نهادهای نظامی و انتظامی، مکان های فروش و استعمال دخانیات شناسایی و برای تبدیل آن ها به پارک و مکان های تفریحی مناسب، تلاش شد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد و کمک به افرادی که در حال ترک استعمال مواد مخدر هستند، با همکاری سازمان هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد، حمایت های مالی و معنوی از افراد و خانواده های در معرض خطر به عمل می آید.

پنجم آذرماه سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره) و 29 آبان تا پنجم آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

در ناحیه بسیج امام حسین قم(ع) بیش از 80 هزار بسیجی خواهر و برادر در 150 پایگاه بسیج فعالیت می کنند.
ارسال نظرات