معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با رحلت نبی مکرم اسلام(ص) مراسم زیارتنامه"از بعید"در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۱۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، منوچهر زاده‌علی با اشاره به ایام رحلت حضرت محمد(ص) اظهار داشت: در این باره مراسم زیارتنامه"از بعید"در 12 شهرستان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت:علاوه بر آن، برخی ادارات و سازمان‌ها نیز امروز و تعدای از مساجد نیز امشب، مراسم زیارتنامه از بعید را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم معنوی در ارومیه در مسجد اعظم و از ساعت 10 روز 28 صفر برگزار می‌شود تصریح کرد: علاوه بر آن، در امام‌زاده غریب حسن ارومیه نیز این مراسم با حضور آحاد مختلف مردم برگزار می‌شود.

زاده‌علی با اشاره به اینکه متولی اصلی برگزاری چنین مراسمی در کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است بیان کرد: خوشبختانه مراسم زیارتنامه از بعید از هشت سال گذشته در کل کشور برگزار و به یک سنت حسنه تبدیل شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری جشنواره سراسری"شعر ولایت"در روز 14 آذر ماه در ارومیه خبر داد و افزود: این جشنواره در سه موضوع ولایت، امر به معروف و نهی از منکر و نماز و به دو زبان ترکی و آذری برگزار می‌شود.

زاده‌علی اظهار داشت: تاکنون 170 اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه این جشنواره که در روز یاد شده در محل آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار می‌شود ارسال شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از برنامه‌های جنبی جشنواره سراسری شعر ولایت نیز می‌توان به برگزاری نمایشگاه"نماز و بصیرت" با حدود 80 تابلو در مدت 10 روز اشاره کرد.

ارسال نظرات