خبرهای داغ:
جلسه آموزشی برای کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای به عنوان ضابطین خاص قوه قضائیه با حضور معاون دادستانی شهرستان بوکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۰۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلسه آموزشی برای کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای به عنوان ضابطین خاص قوه قضائیه با حضور معاون دادستانی شهرستان بوکان برگزار شد.

اصلان شیرمحمدی معاون دادستان بوکان گفت: در حوزه قضایی دو عنوان ضابط قضایی داریم تحت عناوین ضابطان عام و خاص که نیروی انتظامی جزو ضابطان عام و برخی از مأمورین هم جزو ضابطان خاص هستند.

وی افزود: ضابطان خاص شامل سه گروه هستند ;این سه گروه شامل مامورینی که حوزه ماموریت آنها در قانون تصریح شده، مامورینی که گزارش آنها به منزله گزارش ضابطین دادگستری است و مامورینی که در قانون صراحتاً به ضابط بودن آنها اشاره ای نشده لکن قانوناً تکالیفی مشابه ضابطان دادگستری بر عهده دارند.

شیر محمدی ادامه داد: ضابطان دادگستری مامورانی هستند که تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی در کشف جرم و بازجویی مقدماتی و حفظ آثار و دلایل جرم و جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهم و ابلاغ اوراق و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام می نمایند البته گزارش ضابطان در صورتی معتبر است که موثق و مورد اعتماد قاضی باشد.

در ابتدای این جلسه مهندس رحیم ایزمهر کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گزارشی از نحوه روند اجرای دوره مذکور در جریان سال 1393 ارائه و سپس به شرح وظایف بازرسین ، خلاصه ای از عمکرد بازرسین در جریان 6 ماهه اول سال 95، چالش های بهداشتی در سطح شهرستان و مجموعه قوانین و مقررات مرتبط با حیطه کاری بازرسین، اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و مبارزه با فعالیت قلیان سراها در سطح شهرستان اشاره و از حضور معاون دادستانی و تعامل بسیار سازنده مقامات قضایی شهرستان تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

لازم به توضیح است اولین دوره آموزش ضابطین قضایی برای کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت بوکان در مهر ماه سال 1393 تحت نظر دادستانی بوکان برگزار گردیده بود.

ارسال نظرات