برای اولین بار در سطح منطقه محقق جوان بوکانی با ابتکاری نوآورانه توانست سیر را به روش هیدرو پونیک پرورش و دوره جوانه زدن برساند.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۹۴
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، برای اولین بار در سطح منطقه محقق جوان بوکانی با ابتکاری نواورانه توانست سیر را به روش هیدرو پونیک پرورش و دوره جوانه زدن برساند.

هیوا آوان در باره این نواوری و ابتکار جدید گفت: هر چند شیوه هیدرو پونیک اکنون به روش علمی در بسیاری از کشورهای جهان و حتی منطقه ما نیز انجام می شود ولی تا کنون این عمل روی سیر صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در این روش سیر درون محلولی از آب که در آن عناصر شیمیایی ای (ماکرو و میکرو) که گیاه به آنها نیاز دارد، قرار می گیرد تا گیاه بتواند به رشد خود ادامه دهد.

این جوان محقق بوکانی تصریح کرد: به علت اینکه سیر گیاهی هسته دار است بعد از ریشه گذاری در محلول سیر چند سانتی متر بالا کشیده می شود تا بتواند تولید محصول کند.

آوان ادامه داد: در این این شیوه میتوان سیر را در هر جای مثلا خانه به عمل اورد و همچنین از زیبایی جوانه آن به عنوان گل در خانه استفاده کرد.

کشت هیدروپنیک یا آبکشت شیوه کشت بدون خاک می‌باشد. در این نوع کشت متخصصان نیازهای غذایی گیاه را اندازه‌گیری کرده و به جای خاک با استفاده از آبی که به گیاه داده می‌شود با افزودن عناصر ماکرو و میکرو و نگهداشتن گیاه توسط مواد نگهدارنده بی‌اثر مانندپرلیت عملاً نیاز به خاک منتفی می‌شود.

ارسال نظرات