گزارش بسیج از نشست خبری "خشونت علیه زن"

اصلانی: سناریوی پوسیده صهیونیست بر علیه زن در کشور ما پاسخ نخواهد داد/ روح افزا: خشونت اصلی در جهان به دست عمّال اسرائیل و آمریکا است

مسئول بسیج جامعه زنان در نشست خبری "خشونت علیه زن" اظهار داشت: خطی که صهیونیست دنبال می کند این است که تمام هویت زن را بگیرد تا در خدمت سرمایه داری جهان قرار دهد.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۴۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، نشست خبری " خشونت علیه زن" عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی اجتماعی با حضور دکتر روح افزا معاون شورای اجتماعی فرهنگی زنان و مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مینو اصلانی در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (علیهما السلام) اظهار داشت: موضوع خشونت علیه زنان مانند بسیاری از موضوعات و مسائل دیگر در کشور نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

وی ادامه داد: آنچه که در کشور ما در حال رخ دادن می باشد مسائلی است که به طور قطع یقین بر علیه هویت زن مسلمان به عنوان یک مادر و عنصر فعال اجتماعی رقم خواهد خورد. آنچه که به اسم خشونت سیاست گذاری می شود نه تنها با هویت زن سازگار نیست بلکه موجب می شود زنان به بسیاری از آسیب های اجتماعی گرفتار شوند.

مسئول بسیج جامعه زنان خاطر نشان کرد: نسخه ای که امروز دشمن برای کشور ما می پیچد سناریوی پوسیده ای است که نه تنها در غرب پاسخ نداد بلکه در هیچ جامعه ای جواب نخواهد داد زیرا مخالف حرکت های انسانی است.

اصلانی بیان داشت: خطی که صهیونیست دنبال می کند این است که تمام هویت زن را بگیرد تا در خدمت سرمایه داری جهان قرار دهد و زن را وسیله ای قرار دهد تا اهداف سیاسی و جنایتکارانه خود را بهتر پیاده کند، دشمن این را به خوبی می داند که زنان را فاسد و از خانواده دور کنند می توانند پایگاه خود را در آن کشور برقرار سازند.

در ادامه این نشست دکتر روح افزا معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: متاسفانه تعاریف غلطی از خشونت علیه زنان از طرف برخی تشکل های مردم نهاد و حتی نهاد های دولتی ارائه می شود. ما در این نشست به بررسی این موضوع و تعاریف آن می پردازیم.

وی افزود: این نشست را طبق پایش های شورای اجتماعی زنان با بسیج تشکیل دادیم که به طور علمی و دمتقن تری از فضای مجازی به سوالات پاسخ دهیم.

روح افزا گفت: متاسفانه در حوزه زنان و خانواده مسائلی را در شبکه های اجتماعی شاهدیم که واقعیت فعلی جامعه ما نیست شاید قبلا چنین مسائلی را داشته ایم اما اینکه الان این مباحث را مطرح کنیم کمی غیر واقعی است. مشخص نیست کسانی که در فضای مجازی از کتک خوردن زنان و یا اینکه زن در خانواده احساس آرامش نمی کند صحبت می کنند چه هدفی دارند. چرا تعریف خشونت را قر زنان متمرکز کرده ایم؟ اینکه یک مادر فرزند خود را در آغوش بگیرد و آرامش را به خانه خود ببرد خشونت است؟ این حق طبیعی هر زن است که به همسر و فرزند و خانواده خود عشق بورزد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطر نشان کرد: تصاویر دلخراشی که از حملات صهیونیستی به کشور های یمن و سوریه هر روز در رسانه ها منتشر می شود نشان دهنده خشونت نیست؟ چرا در گروه های نارنجی این مسائل دیده نمی شود؟ کودکانی که در غزه، سوریه، عراق و افغانستان تحت شکنجه قرار می گیرند خشونت محسوب نمی شود؟دستگاه های بین المللی، امریکا و اسرائیل دوست ندارند ما راجع به این مسائل در کشور صحبتی کنیم. وقتی این زنان و مادران داغدار به حاب نمی آیند نشان می دهد که خشونت واقعی به دست عمال آمریکا و اسرائیل است که نباید آن را نادیده گرفت.

وی با اشاره به حمایت های کلینتون از گروه ای تکفیری و داعش تصریح کرد: مگر کلینتون از داعش حمایت نمی کند؟ چرا در کشور م باید عده ای از رای نیاوردن او ناراحت شوند مگر عامل اصلی این خشونت ها نیست؟

روح افزا گفت: در چند روز قبل زائران ایرانی را در عراق شهید کردند که 37 نفر از آنها خانم بودند از کسانی که فریاد نارنجی دارند می پرسم این زنان چه گناهی داشتند که کشته شدند چرا جوامعی که خشونت را مطرح می کنند اسمی از این اتفاق نمی آورند؟

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه با اشاره به خشونت در غرب عنوان کرد: یکی از مسائلی که غرب به شدن با آن روبرو است به قتل رسیدن فرزندان توسط مادران آنهاست، وقتی هویت مادری از یک زن گرفته شود اینگونه اتفاقات هم طبیعی است.

وی اضافه کرد: مادران در کشورهای غربی به دلیل ازدواج های نامشروع و دائم الخمر بودن دست به قتل فرزند و بعد هم خود می زنند؛ جالب اینجا است که انجمن جامعه شناسی در دانشگاه های کشورمان درخصوص تجربه ازدواج سفید سمینار می گذارد.متاسفانه ترویج روابط نامشروع تحت عنوان ازدواج سفید در جامعه ما در حال شکل گیری است.

روح افزا گفت: روزنامه هایی در داخل کشور به این مسال دامن می زنند و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز حمایت می کند، باید بگویم که خانم مولاوردی! لطفا آینده زندگی ها و ازدواج های نامشروع در غرب را ببینید و بعد از این مسائل حمایت کنید.آینده زنانی که بدون ازدواج کردن بچه دار می شوند مانند چکشی بر سر خودشان است که با سرنوشت آنها و جامعه بازی می کند. علت این موضوع این است که فرهنگ فاطمس را رواج نداده اید و به جای آن فرهنگ فمینیسم را برای جامعه ما نسخه کرده اید و بعد هم می گویید ما این مشکلات را در جامعه داریم.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان یادآور شد: وقتی برای دختران و زنان کشور ما ساپورت وادر کشور می شود وقتی تک خوانی زن و فیلم فروشند اکران می شود سطح تحریکات جامعه نیز بالا می رود و این را جوامع غربی تجربه کرده اند. وزارت ارشاد با مجوزهایی که برای انتشار فیلم و کتاب های مبتذل می دهد و پهنای باندی که توسط وزارت ارتباطات انجام می شود در نهایت سطح تحریکات جامعه را بالا می برند که موجب اتفاقی دردناک در حومه تهران شد.

وی ادامه داد: روابط شنیع و نامشروعی که به نام ازدواج سفید در ایران در حال شکل گیری است مدل از هم پاشیدگی خانواده است زیرا افراد به ازدواج رسمی تمایلی ندارند. تحقیقات نشان داده است فرزندانی که از ازدواج سفید شکل می گیرند 70برابر آسیب پذیر تر از فرزندانی هستند که به واسطه ازدواج های معمولی به دنیا می آیند.

روح افزا متذکر شد: ما برای آسان شدن ازدواج جوانان قانون داریم اما چرا یک بند از قانون تسهیل ازدواج در کشور ما اجرایی نمی شود؟ معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ازدواج دختران در سنین پایین را مشکل ساز می داند خانم مولاوردی باید پاسخ دهند آیا پاسخگوی پیامدهای بعدی این مشکل خواهند بود؟

مسئول بسیج جامعه زنان در ادامه این نشست اظهار داشت: قتل فرزندان توسط پدر و مادران در غرب به دلیل همین روابط نامشروع و عدم تشکیل خانواده است که در کشور ما نیز این تفکر که زن باید در کنار خانواده باشد و همسر داشته باشد در حال شکل گیری است. چرا ما باید تحقق تساوی جنسیتی را در همه زمینه ها به سازمان ملل تا 15 سال آینده قول دهیم و آقای روحانی هم آن را امضا کنند؟ مقام معظم رهبری الگوی فاطمی را مطرح کردند لذا انتظار این است که زن مسلمان باید در کنار مشرکت های اجتماعی خود هویت فطری یعنی مادری و محبت به خانواده خود را نیز حفظ کند.

اصلانی گفت: برخی از مطبوعات از مطرح کردن فرهنگ و قوانین دینی و اسلامی ابا دارند در حالیکه عین تربیت همراه با آرامش است. ازدواج به موقع تاکید اسلام است زیرا آرامش را برای جامعه به ارمغان می آورد. خانم مولاوردی بگوید برای عفت زایی در جامعه و آسان کردن ازدواج چه کاری کرده اند لازم است که قوه قضائیه به این مسئله ورود کند.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه نشست خبری "خشونت علیه زن" با اشاره به افزایش آمار سقط جنین در کشور عنوان کرد: کسانی که می گویند دختران در سنینی پایین ازدواج نکنند آمار های سقط جنین در غرب را هم ببینند.

روح افزا در خاتمه اظهار داشت: وزارت بهداشت برای آرامش بیشتر بیماران مبلغی را تحت عنوان حق آرایش به پرستاران پرداخت می کند باید گفت با این کار ها آرامش را از مردم می گیرید و این تاسف بار است.




ارسال نظرات