با ورود 10 شهید گمنام

سیستان و بلوچستان منور به نور شهدای گمنام شد

پیکر پاک 10 شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری به دیار نخل و کویر منتقل شدند، دیار مردان مرد، دیاری که تعداد ستاره‌های گمنام آن امروز به 77 شهید رسید
کد خبر: ۸۷۸۴۳۳۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

به گزارش خبرگزاری  بسیج از استان سیستان وبلوچستان صبح امروز پیکر پاک 10 شهید گمنام برای تشییع و خاکسپاری به دیار نخل و کویر منتقل شدند، دیار مردان مرد، دیاری که تعداد ستاره‌های گمنام آن امروز به 77 شهید رسید.

سیستان و بلوچستان دیار مردمانی است که پس از دوران دفاع مقدس همچون دیگرهم‌رزمانشان در سایر گروه‌ها، با حضور در سنگرهای مختلف، آرمان‌هایشان را دنبال کردند تا خون شهیدانشان بی‌ثمر نماند.

در ایام رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) 10 شهید که راه پاسداری از ارزش‌های اسلام را پیش رو نهاده بودند در این استان به یادگار خواهند ماند دیاری که جوانان آن بیشترین تعداد شهدا را در میان شهیدانی که از سیستان و بلوچستان، سرافرازی را برای میهن اسلامی به‌ ارمغان آورده‌اند شامل می‌شود.

امروز 10 لاله گمنام در استانی آرام می‌گیرند که مردمان آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پرپر شدن جوانان زیادی در جریانات تروریستی بوده است.

امروز این مهمانان عزیز نیز ستاره‌های درخشان آسمان سیستان و بلوچستان هستند و نامشان بر تاریخ این کشور تلألویی دیگر خواهد داشت.

از این 10 شهید 5 شهید در منطقه داروالولایه سیستان در شهرهای زابل، هامون و شهرک علی اکبر تدفین و 2 شهید نیز برای خاکسپاری به شهرستان خاش منتقل می‌شوند.

پیکر مطهر دو تن از این شهیدان پس از مراسم استقبال و وداع با شهدا، در محله مهرشهر زاهدان تشییع و خاکسپاری و پیکر مطهر یک شهید نیز پس از مراسم استقبال و وداع در مجتمع مسکونی "علویان" "تیپ تکاور 110 سلمان فارسی" زاهدان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

این شهدا شهدای دوران مقدسی هستند که همانند شیرمردان سبز قامت، با تمام توان، پای در شط خون نهادند و تاریخ را متحیر رزم خود کردند؛ شقایق صفتانی که حماسه آفریدند و هشت سال دفاع را به یک فرهنگ مقدس تبدیل کرده، تا تشنگان حقیقت بتوانند به خوبی از این فرهنگ محمدی(ص)، علوی و مهدوی نهایت استفاده را ببرند.

ارسال نظرات