روح افزا در نشست خبری خشونت علیه زن در پاسخ به «بسیج»:
روح افزاگفت: خانم مولاوردی باید پاسخ دهند که با تعهد بین المللی و همایش و برنامه هایشان برای مشکلات زنان داخل کشور چه کرده اند؟!
کد خبر: ۸۷۸۴۳۲۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

دکتر فرشته روح افزا قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در نشست خبری "خشونت علیه زن " که عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی برگزار شد در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر اینکه چرا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری فقط به دنبال مسائل حاشیه ای و سیاسی بوده و اقدام جدی در این زمینه انجام نمی دهد بیان داشت: در حال حاضر مشکلات بسیار زیادی در حوزه زنان خانه دار و زنان شاغل وجود دارد مانند مرخصی زایمان که افزایش نمی یابد، آیا این جز حقوق زنان نیست؟ این خشونت علیه زنان و مادران شاغل نیست؟

وی افزود: مادر شاغل در سرمای زمستان مجبور است فرزند شش ماهه خود را به مهد کودک ببرد، این نوع اشتغال زنان در ایران که فرزند کوچک دارند در کشورهای دیگر نیست ، چه کسی باید پاسخگوی این مسائل باشد؟

دکتر روح افزا خاطر نشان کرد: مرجع ملی حقوق کودک می گوید ما برای حقوق کودکان کار می کنیم، نمی گویم برای آنها کار نکنند اما 500 کودک کار را می بینید اما هزاران کودک در خانه را نمی بینید که مادرانشان به خاطر شاغل بودن سامانی ندارند؟ چرا قانون به مجلس برده نمی شود که مادران باید همزمان با دوره نگه داری از فرزندشان مرخصی داشته باشند؟ در کشوری مانند سوئیس خانم ها تا سه سالگی فرزندشان مرخصی با حقوق و مزایا و سنوات خدمت دارند زیرا بچه ای که تا زیر سه سالگی تحت تربیت کسی دیگر قرار می گیرد غالباً در سن نوجوانی به فردی بزهکار تبدیل می شود.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: متاسفانه کار علمی انجام نمی شود، بحران هایی که با این قوانین و رفتارهای غلط شکل گرفته بسیار آسیب زا و خطرناک است.

وی در خاتمه گفت: بهتر است این سوال را خانم مولاوردی پاسخ دهند که با تعهد بین المللی و همایش و برنامه هایشان برای مشکلات زنان داخل کشور چه کرده اند؟!


ارسال نظرات