کارگردان انقلابی کشورمان گفت: از یک‎سال گذشته تا کنون دنبال سرمایه و سرمایه گذار برای مشارکت در این پروژه هستیم. ولی هنوز از جایی جواب دقیق و روشنی نگرفته ایم.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۴۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
جمال شورجه کارگردان سینما و تلویزیون در حاشیه بازدید جمعی از اهالی هنر از نمایشگاه دستاوردهای دهه 90 بسیج در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در خصوص موفقیت بسیج در عرصه فرهنگ و هنر گفت: این گوشه کوچکی که ما امروز از فعالیتهای بسیج در این نمایشگاه دیدیم  نشان می دهد تلاش ها و فعالیت های بسیاری توسط بسیج در همه عرصه ها به ویژه حوزه فرهنگ در حال انجام است. 
 
بسیج واقعاً کمربسته به خدمت است

وی با اشاره به تلاش های گسترده بسیج در حوزه های مختلف گفت: تلاش های بسیج در عرصه های گوناگون فرهنگی اعم از ساخت فیلم، تئاتر و موسیقی و حتی ورزش، همه نشان دهنده این است که بسیج واقعا در حوزه های مختلف برای کمک و حمایت از دولت و حاکمیت به طور جدی کمر به خدمت بسته است تا بتواند رنگ  و بوی کشور را در حوزه های مختلف به سمت انقلاب و ارزش های دینی و باورهای انقلابی هدیت کند.  این مساله، کاملا مشخص و مشهود است.
 
این کارگردان بسیجی با ذکر یک نمونه ادامه داد: مثلا در یکی از غرفه های نمایشگاه یکی از عزیزان گزارشی می داد که در عرض 5 سال گذشته حدود چند ده هزار سالن ورزشی ساخته شده است؛ ما وقتی این را مقایسه می کنیم با میزان ساخت این سالن ها از اول انقلاب تا قبل از این 5 سال، می بینیم به اهتمام بسیج و شخص سردار نقدی چندین برابر کار شده است. البته در حوزه های دیگر هم همین طور است. این حرکت ها همه نشان دهنده عزم جدی سازمان بسیج برای تاثیرگذاری در حوزه های مختلف است تا بتواند حرکت، موج و جریان ایجاد کند.

ضرورت ایجاد یک هیئت اندیشه ورز در مدیریت بالادستی فرهنگی

شورجه در ادامه با اشاره به بعد دیگری از صحنه فعالیت فرهنگی گفت: متاسفانه هجمه ها از طرف دشمن خصوصا خارج از کشور خیلی زیاد است؛ بنابراین ما بیش از اینها به کار و تلاش نیاز داریم. نهادهای دیگر هم باید در این عرصه وارد شده و دست به دست هم بدهند تا همسو با هم مانند نهرهای هم افزا بتوانند در کنار هم حرکت کنند تا وارد یک رودخانه عظیم شوند.

کارگردان سی و سه روز افزود: ما الان به لحاظ فرهنگی، سیاسی و نظامی در مقابل دنیا ایستاده ایم. البته من در مورد بخش فرهنگ صحبت می کنم و تاکیدم بر این است که در این حوزه باید نهادهای مختلف از سپاه و بسیج گرفته تا دولت و سازمان تبلیغات و همه باید به تعبیر رهبر انقلاب یک هیئت و مجموعه اندیشه ورز - اگر نخواهیم تعبیراتاق فکر را به کار ببریم - در سطح کلان مدیریتی ایجاد کنند تا این نهادها را در جهت گیریها و رویکردها به هم نزدیک کنند. این کار موجب جلوگیری از هدر رفتن بودجه ها، امکانات و ظرفیتها خواهد شد و  یقینا خیلی بیش از این چیزی که امروز می بینیم  می توانیم در حوزه فرهنگ خروجی داشته باشیم.

شورجه ادامه داد: الان یک مقدار جزیره ای عمل می کنیم. جزیره ای عمل کردن باعث تفرقه می شود و موجب می شود هم افزایی و همگرایی مورد نیاز، کمتر صورت می گیرد. در نتیجه این حرکت های مختلف خنثی کننده همدیگر می شوند و به نتیجه لازم نمی رسند و نمی توانند موج ایجاد کنند و در نهایت جبهه ای هم ایجاد نمی شود. البته این امر باید در سطح مدیران کلان اتفاق بیفتد و گرنه تنها با تلاش ما بسیجی ها و سربازان این جبهه کاری پیش نمی رود.
 
اهتمام لازم در مدیران فرهنگی کشور برای ساخت سریال حضرت موسی(ع) وجود ندارد

در ادامه این گفتگو شورجه در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج درباره روند ساخت سریال حضرت موسی گفت: درباره سریال حضرت موسی بن عمران (ع) که میراث مرحوم سلحشور است و بنا شد بنده آن را به سرانجام برسانم، به نظر می رسد که آن اهتمام لازم در مدیران کشور وجود ندارد؛ چه در صدا و سیما و چه در جاهای دیگر.
 
حتی سازمان اوج هم از ما حمایت نمی کند

وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای پیدا کردن سرمایه گذار برای پروژه موسی افزود: ما حتی از زمان حیات ایشان و بعد از فوتشان هم از یکسال گذشته تا کنون دنبال سرمایه و سرمایه گذار برای مشارکت در این پروژه هستیم. ولی هنوز از جایی جواب دقیق و روشنی نگرفته ایم؛ از نهادهای دولتی گرفته تا سازمانهایی مثل اوج و دیگر نهادها.
 
این کارگردان سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: اساسا قرار بود از اول یک نهاد انقلابی برای این کار سرمایه گذاری کند اما متاسفانه بعد از فوت جناب سلحشور آنها هم دچار مشکلات مالی شدند و هم اینکه خیلی دیگر به آن توافقنامه ای که صورت گرفته بود توجه نکردند و پیگیری نشد. البته از طرف ما پیگیری شد اما اهتمام لازم در طرف مقابل نبود.
 
وی افزود: الان داریم با نهادهای مختلف هم در داخل و هم در خارج از کشور رایزنی هایی می کنیم و به خود حضرت آقا هم نامه نوشته ایم که ان شاءالله به نتیجه خواهیم رسید.
 
سرافراز اهتمام جدی داشت/ هنوز نتوانسته ایم با علی عسگری ملاقات کنیم

کارگردان سریال حضرت موسی ضمن گلایه از مدیریت فعلی صدا و سیما یادآور شد: مدیریت قبلی صدا و سیما اهتمام جدی برای انجام این پروژه داشت حتی من از قول جناب سرافراز شنیدم که جایی گفته بود اگر در طول 5 سال مدیریتم همین یک پروژه انجام شود برای دنیا و آخرتم کافی است.
 
شورجه افزود: اما متاسفانه در این کمتر از یکسالی که ریاست جدید صدا و سیما آمدند اتفاقی نیفتاده و همچنان راجع به فیلمنامه بحث می کنند. ما الان چندین ماه است که از جناب دکتر عسکری و دکتر میرباقری درخواست ملاقات کردیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده در حالی که در سخنانشان می گویند این پروژه از پروژه های اولویت دار ماست.
 
وی یادآور شد: البته ما هم می دانیم صدا و سیما پول لازم جهت اجرای این پروژه بزرگ را ندارد و باید از نهادهای دیگر مشارکت بگیرد ولی عملا به جای اینکه خود سازمان این کار را دنبال کند و پیگیری کند، ما هستیم که دنبال کار افتادیم تا سرمایه گذار پیدا کنیم.
 
شورجه در پایان درباره اینکه سریال موسی اکنون در چه مرحله ای است گفت: الان ما در مرحله تولید پیش مقدمات کار یا همان آرت بوک هستیم که یک قرارداد موقت با قیمتی نازل با صدا و سیما بسته ایم و در حال انجام آن هستیم. امیدواریم این همت و اهتمام جدی به وجود بیاید که بتوانیم این پروژه ملی را به مرحله تولید نزدیک کنیم.
 

ارسال نظرات