دبیرکل و سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء در پی تصویب قانون "پیوستن حشد شعبی به بدنه نظامی عراق" در پارلمان این کشور، سخنانی را ایراد کردند.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۴۸
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، پارلمان عراق روز شنبه ششم آذرماه با رای اکثریت نمایندگان، لایحه پیوستن سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به بدنه نیروهای امنیتی و ارتش این کشور را تصویب کرد.
 
بر پایه این گزارش، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء طی سخنانی با استقبال از تصمیم نمایندگان پارلمان عراق، گفت: تصويب این قانون، بدخواهان را ساكت و باعث عصبانیت اصحاب فتنه و طائفه‌گری در کشور شد.
 
«شیخ اکرم الکعبی» افزود: تصویب قانون "حشد شعبی" به بدنه نظامی کشور فقط یک دسته از عراقی‌ها را ناراحت کرد و آن هم داعشیان سیاسی که می‌خواستند اوامر استکبار را در کشور اجرا نمایند.
 
وی تصریح کرد: با تصویب این قانون، عراق از زیر سلطه اقلیت مستبدی که با دستمایه قرار دادن تروریسم خواسته‌های خود را به عنوان توافق سیاسی بر کشور تحمیل می‌کردند؛ خارج شد.
 
همچنین سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در واکنش به این رویداد مهم کشور عراق، تصویب قانون "حشد شعبي" را وفاداری به خون شهدا، جانبازان و شیرمردان حاضر در جبهه‌های جنگ توصیف کرد.
 
«سید هاشم الموسوی» ادامه داد: سازمان بسیج مردمی عراق توانست با پیروزی‌های خود، نقشه‌های شوم دشمن برای تقسیم کشور را از بین ببرد و امروز به بازوی قدرتمند ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی تبدیل شده است.
 
وی در پاسخ به ترک جلسه تصویب این قانون از سوی برخی نمایندگان پارلمان عراق تصریح کرد: کسانی که سرزمین خود را به دشمن فروختند کاری به از دست رفتن حقوق هموطنان خود ندارند و دعوت به عدم حضور در جلسه پارلمان، توطئه جديد اين افراد است.

ارسال نظرات