معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران:
سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بسیجیان ولایتمدار منطقه 14دارالمومنین تهران گفت : بسیج یک تفکر و فرهنگ جهانی است، در بسیج هیچگونه بن بستی وجود ندارد و این روحیه، فرهنگ و تفکر هر کجا که قرار بگیرد بن بست‌ها را می‌شکند.
کد خبر: ۸۷۸۴۲۳۳
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حماسه پنجم آذر که با حضور بسیجیان ولایتمدار منطقه 14دارالمومنین تهران در مجموعه ورزشی شهید شیرازی برگزار شد، اظهار داشت:  این منطقه، منطقه شهید و شهادت است و مردم آن سهم بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی و حرکت های مردمی، جهاد ی و انقلابی داشته‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی یکی از پدیده‌های بزرگ تاریخی بشمار می‌آید و به تبع آن بعضی از مقاطع انقلاب اسلامی از پدیده‌های بزرگ الهی و شرایط فوق العاده تاثیرگذار در این حرکت هستند. حرکت‌هایی به تعبیرمقام معظم رهبری مانند حرکت تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان عزیز پیرو خط امام(ره) و یا پدیده بزرگ تاریخی و الهی راهپیمایی اربعین حسینی که یک حرکتی بی نظیر در تاریخ بشریت است که جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر از سراسر دنیا، شیعیان مظلوم و مسلمانان دوستدار اهل بیت و حتی از سایر ادیان الهی در این حرکت مقدس شرکت می‌کنند و این یک نمونه عینی از انسجام امت اسلامی است.

سردارجمشیدیان در خصوص حادثه تروریستی شهر حله عراق گفت: شما دیدید دشمنان اسلام  روز گذشته ،  دشمنی و کینه ای که نسبت به این راهپیمایی عظیم داشتند چگونه نشان دادند و جمعی از شیعیان امیرالمومنین(ع) را به شهادت رساندند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این راهپیمایی عظیم یک پدیده بزرگ تاریخی و دینی است و امیدواریم که در سال‌های بعد هم با حرکت بسیجی ملت ما، شاهد رشد و پیشرفت این حرکت مقدس دینی و انقلابی باشیم.

سردار پورجمشیدیان پیرامون تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام بزرگوار ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در همان اوایل انقلاب که هنوز جنگی در کشور شکل نگرفته بود و مرزهای مان توسط دشمن تهدید نشده بود، فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و فرمودند زنان و مردان، دختران و پسران ، همگی به بسیج مستضعفین بپیوندند و در پایگاه‌ها و هسته‌های مقاومت ثبت نام کنند و تاکید کردند که همه جوانان، زنان و مردان کشور آموزش‌های نظامی ببینند.

وی تصریح کرد: این دستور امام(ره) برای بعضی از مردم و حتی بعضی از مسئولین در آن زمان قابل هضم نبود؛ اما این نشان از بصیرت و عمق بینش و اندیشه امام(ره) بود و آینده‌ای که دشمنان برای کشورمان ترسیم کرده بودند را می دیدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: این فرهنگ و تفکر بسیجیان بود که در آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که ارتش ما یارای مقابله با ارتش تا دندان مسلح عراق را نداشت، بسیج مستضعفین و نیروهای مردمی بسیج به کمک نیروهای مسلح ما شتافتند و راه دشمنان را سد کردند و آن چیزی که باعث شد دشمن نتواند موفق شود فرمان تشکیل بسیج مستضعفین بود. اولین ثمره حرکت بسیج، حضور بسیجیان ما در جبهه‌های حق علیه باطل بود که توانستند جلوی حرکت دشمن را بگیرند.

سردار پورجمشیدیان داشتن روحیه، فرهنگ و تفکر بسیجی را مهم دانست و گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ جهانی است، در بسیج هیچگونه بن بستی وجود ندارد و این روحیه، فرهنگ و تفکر هر کجا که قرار بگیرد بن بست‌ها را می‌شکند.

وی افزود: داشتن روحیه، فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه سازندگی، سیاست، کارهای فرهنگی، دانشگاه‌ها و دیگر عرصه ها می‌تواند نقش مهمی در جامعه ایفا کند و اگر این روحیه و فرهنگ در کشور و برمسئولین ما حکم فرما باشد می‌تواند باعث پیشرفت، عمران و آبادانی کشور شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در خصوص بسیجیان خاطر نشان کرد: امروزه بسیجی ما باید دارای بصیرت باشد، دشمن را بشناسد و حق را از باطل تشخیص دهد. در حال حاضر شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ما یک شرایط پیچیده است و بسیجی می‌تواند موفق شود که صاحب بصیرت باشد.

سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر در بسیج ما دو ویژگی وجود داشته باشد و فرد بسیجی بتواند آن را در خود تقویت و حفظ کند در مقابل تمامی دشمنان پیروز خواهد شد، اولین ویژگی داشتن تقوای فردی و گروهی می‌باشد، یعنی اینکه هر فرد بسیجی که دارای تقوای فردی باشد نباید از دشمنان هراسی داشته باشد و اگر تقوای گروهی را در خود تقویت کند، مردم در هر کجای دنیا یک جمعی بسیجی را که ببینند احساس معنویت و نشاط می‌کنند.اگر توانستیم یک چنین روحیه‌ای در بین بسیجیان ایجاد کنیم دیگر نباید نگران دشمنان باشیم.

وی ویژگی دوم برای یک فرد بسیجی را انجام دادن عمل صالح خواند و افزود: بسیجی باید در راه انقلاب و پیشرفت کشور و مردم این سرزمین خالصانه تلاش و مجاهدت کند، کارهای جهادی انجام بدهد و بتواند در همه زمینه‌ها الگو ارائه کند.


ارسال نظرات