فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تربت‌جام اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مأموریت سال جاری که در هفته بسیج هم دنبال شد تجلیل ، تکریم و رفع مشکلات و دغدغه خانواده شهدا است.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۸۹
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان در حاشیه یکی از برنامه های " آبروی کوچه ها، افتخار محله" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، گفت: موثرترین روش معرفی شهدای محلات و درس آموزی همین آیین «آبروی کوچه‌ها، افتخار محله» است.

وی افزود: این برنامه به منظور حفظ حرمت خانواده شهدا است که به فراموشی سپرده نشوند و مثل یک سرمایه ملی و با ارزش همواره مورد تکریم و احترام قرا گیرند.

وی ایجاد همدلی و همزبانی و وحدت کلمه با بهره گیری از فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم این مأموریت برشمرد و خاطرنشان کرد:احترام به خانواده معظم ومعزز شهدا و ایثارگر یک راهبرد حقیقی و معنوی برای ملت ماست .

وی ادامه داد: پیش از برگزاری این مراسم با ادارات خدماتی شهر جهت رفع مشکلات این خانواده‌های معزز هماهنگی شده است و همچنین در مراسم‌هایی که برگزار می‌شود مشکلات خانواده شهدا طرح موضوع شده و در جلسه مسئولین مطرح و سریعاً در جهت رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

جوان با بیان این مطلب که یکی از اهداف دشمن در جنگ فرهنگی و جنگ نرم دوری مردم از فرهنگ جهاد و مقاومت است خاطرنشان کرد: مطالعه وصیت‌نامه و زندگی نامه شهیدان باعث آشنایی هرچه بیشتر کوچه و محله ها با روحیه جهادی شده و مردم را نسبت به اهداف نظام مستحکم‌تر و ادامه سیره و منش شهدا وظیفه شناس می کند.

در ادامه مادر پاسدار شهید حمزه رمضانی در آیین آبروی محله فرزندش طی سخنان کوتاه گفت: پسرم نوزده ساله ام در تقوا و خدمت به پدر و مادر در بین فامیل زبان‌ زد بود، زمانی که پدرش در جبهه به سر می‌‎برد تصمیم به رفتن به جبهه گرفت و چندباری مانعش شدم و گفتم تا زمانی که پدرت برگردد صبر کن اما اصرارهای او تمامی نداشت و در پایان از طریق سپاه اعزام شد و در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

وی افزود: پسرم در وصیت نامه‌اش نوشته بود به زودی راه کربلا را باز خواهیم کرد و از شما می خواهم در سختی ها صبور و بردبار باشید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها