اقدامات بسیج سپاه ناحیه ابهر در سال جاری:
بسیج شهرستان ابهر دستاوردهای ارزشمندی در زمینه محرومیت زدایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری داشته است که به برخی از آنها اشاره می شود.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۶۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بسیج شهرستان ابهر دستاوردهای ارزشمندی در زمینه محرومیت زدایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری داشته است که نیاز به حمایت مسئولین برای تحقق بیشتر اهداف و کمک به محرومیت زدایی دارد

بسیج یک حرکت اجتماعی است که در هر جامعه ای با توجه به فرهنگ آن جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاص بوجود می آید .

حتی در دوران صدر اسلام نیز به هنگام حمله کفار و منافقین علیه مسلمانان زمانی که فرمان تشکیل نیروی مبارز علیه آنها داده می شود مسلمانان داوطلبانه در مساجد گردهم می آمدند تا توان خود را از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برای مقابله با دشمنان اسلام بسیج کنند

انقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده از نخستین روزهای پیروزی با توطئه های گسترده و سازمان یافته دشمنان اسلام روبرو گردید . عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه های دشمنان ، ایجاب می کرد که برای حفظ و سیانت از انقلاب اسلامی و ارزشها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرتها دفاع کند بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را درون اقشار میلیونی به طور خودجوش ، حرکتی در جهت حفظ و حراست دست آوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود ، بوجود آمد.

به نظر ما بسیج یک حرکت منظم و سارمان یافته اجتماعی است که با توجه به فرهنگ هر جامعه و به اشکال مختلفی در اثر شرایط خاصی مانند جنگ ، حوادث غیر مترقبه و حتی در زمان صلح و آرامش به صورت آماده باش بوجود می آید .

پدر جامعه ما نیز بسیج یک نهاد اجتماعی است . همانند خانواده که به صورت عضوی از ساخت و نظام اجتماعی جامعه است به شمار می آید، نهادی که با هدف پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بوجود آمده است و انحلال آن جز در صورت انحلال جامعه اسلامی قابل تصور نیست .

*گلباران و عطر افشانی مزار شهدای ابهر

مزار شهدای شهر ابهر با حضور مسئولان شهرستان غبارروبی و عطر افشانی شد.

*برگزاری مسابقات قرآنی بسیج

این مسابقات با حضور ۱۰۰ نفر ازخواهر بسیجی منتخب حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج این شهرستان در چهار رشته ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم در محل حوزه علمیه خواهران ابهر برگزار شد.

*دیدار بسیجیان با امام جمعه شهر ابهر به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی

*برگزاری صبحگاه مشترک واحد های بسیج دانش آموزی

با حضور مسئولان شهرستان ابهر مراسم صبحگاه مشترک واحد های مقاومت بسیج دانش آموزی در دبیرستان امام صادق(ع) ابهر برگزار شد.

*برگزاری مجموعه فرهنگی شب های آسمانی در پارک پردیس

مجموعه فرهنگی شب های آسمانی با اجرای برنامه های متنوع، سرگرم کننده و مشاوره در پارک پردیس برگزار شد.

این مجموعه فرهنگی شب های آسمانی در پارک پردیس برنامه هایی از قبیل غرفه های پرسش و پاسخ بصیرتی ، بوستان گفتگو ( مشاور ه خانواده ) ویژه خواهران و برادران ، نوشت افزار ایران اسلامی، بوستان نماز (بحث اقامه نماز و ترویج آن) غرفه ویژه کودکان و کتابخانه سیار دایر می باشد.

گفتنی است از مهمترین کارهای اجرایی این برنامه فرهنگی، اقامه نماز مغرب و عشاء به جماعت است و این برنامه تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۱۹ الی ۲۳ جهت بازدید و بهره مندی از این برنامه به پارک پردیس ابهر مراجعه نمایند.

*نمایشگاه عفاف و حجاب در ابهر

نمایشگاه عفاف و حجاب با ۴ قرفه در پارک پردیس ابهر برگزار شد

شکوفه های آسمانی ویژه کودکان و نونهالان ،غرفه گالری حجاب ،حریم آسمانی و بوستان گفتگو( مشاوره بانوان ) غرفه های نمایشگاه می باشد.

ارسال نظرات