جانشین سپاه ناحیه تربت جام خبر داد

اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در تربت جام

جانشین سپاه ناحیه تربت جام با اعلام این خبر گفت: طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل طیور خانگی از پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به صورت میدانی با مشارکت بسیج سازندگی، اداره دامپزشکی، بخشدران، دهیاران و فرماندهان رده های مقاومت بسیج این شهرستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۸۷۸۴۱۴۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
سرهنگ دوم  پاسدار عیسی صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به مأموریت های گسترده بسیج سازندگی در بخش های محرومیت زدایی و جهادی این طرح را در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با اجرای طرح کشوری مبارزه با نیوکاسل در 110 روستای هدف، 60 هزار طیور خانگی مناطق محروم واکسینه شدند.

وی با اشاره به تجربه خوبی که مجموعه بسیج مردمی در طرح ریشه کنی فلج اطفال در کشور داشت و به عنوان یک الگو در سطح بهداشت جهانی مطرح شد تصریح کرد: امروز هم همه توان بسیج شهرستان پای کار آمده تا طرح مبارزه با ویروس نیوکاسل با اقدام وعمل در سطح کلان کشوری و منطقه ای تحقق یابد.

در ادامه این گفتگو رئیس اداره دامپزشکی تربت جام گفت: بیماری نیوکاسل یک بیماری کُشنده است که در بین تمام طیور اتفاق می افتد که با همکاری بسیج سازندگی ،اداره دامپزشکی و... طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه این ویروس در حال انجام است.

دکتر علیرضا جاقوری افزود: هدف از این طرح کاهش بیماری و مقاوم سازی طیور محلی و جلوگیری از سرایت به طیور صنعتی است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای صحیح این طرح ملی  کلاس های توجیهی در مراکز بخش ها با حضور مربیان، دهیاران و فرماندهان پایگاه های مقاومت قبل از هفته بسیج انجام گرفته است.

گفتنی است؛ طرح کشوری مبارزه با بیماری نیوکاسل طیور خانگی با مشارکت بسیج سازندگی، اداره دامپزشکی، بخشدران، دهیاران و فرماندهان رده های مقاومت بسیج از پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین به صورت میدانی در 110 روستای هدف این شهرستان در حال اجرا است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها