خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم اعلام کرد
مسئول بسیج سازندگی سپاه استان با اشاره به اینکه سال ۹۴ بیش از ۱۰۰۰ کارگاه و راه‌اندازی ۲۰۰ واحد در سال جاری راه‌اندازی شده است گفت: با اجرای این طرح‌ها ۱۲۰۰ فرصت شغلی برای خانواده‌های روستایی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۸۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
ایجاد ۱۲۰۰ فرصت شغلی برای روستائیان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرهادی با اشاره به اینکه در بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب اعتبارات دستگاه‌های دولتی و اقتصاد مقاومتی در دستور کار است اظهار داشت: طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از سال 91 در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در اولویت فعالیت‌ها قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم افزود: در این راستا تسهیلاتی از سوی بسیج با وام 16 درصد حوزه در امنیت غذایی شامل 14 عرصه از سال 92 تا پایان سال گذشته پیگیری شد.

به گفته وی، پرورش آبزیان با راه‌اندازی 97 کارگاه، پرورش ماکیان 58 پروژه، پرورش مرغ بومی 24 واحد، پرورش قارچ خوراکی 43 مورد، گلخانه 34 واحد، پرورش زنبور عسل 66 واحد، پرورش دام سبک و سنگین 311 مورد، تولید کود ورمی کمپوست 72 کارگاه، پرورش شترمرغ 107 مورد، راه‌اندازی صنایع‌دستی 108 کارگاه، صنایع تبدیلی 15 واحد، گیاهان دارویی و کشت زعفران 4 واحد، پرورش شتر 11 مورد، ایجاد و احیا باغات 32 مورد بوده است.

فرهادی با اشاره به اینکه سال 94 بیش از 1000 کارگاه و راه‌اندازی 200 واحد در سال جاری راه‌اندازی شده است ادامه داد: در سال جاری 200 پرونده ایجاد و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان قم میزان اعتبارات تخصیص داده‌شده برای طرح‌های اقتصادی مقاومتی سال گذشته را 17 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همچنین برای 200 کارگاه سال جاری حدود 3 میلیارد تومان اعتبار تعیین‌شده است.

وی با بیان اینکه عمده این تسهیلات برای بخش‌های روستایی و حومه شهر قم است خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها 1200 فرصت شغلی برای خانواده‌های روستایی ایجاد شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها