خبرهای داغ:
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در گردهمایی ماهیانه ائمه جمعه استان قزوی که در دفتر امام جمعه الوند برگزار شد، اظهار کرد: باید ارتقای کمی و کیفی نمازهای جمعه مورد توجه ائمه جمعه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۸۴۰۵۷
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گرد همایی ماهیانه ائمه جمعه استان اظهار کرد: ارتقای کیفی نماز جمعه مربوط به خطبه‌ های نماز جمعه است که برای تحقق این هدف باید خطبه‌ها از انسجام و محتوای بالایی برخوردار باشد. 

امام‌ جمعه قزوین انتقال تجربیات ائمه جمعه به یکدیگر را یکی از مهم‌ترین راهکارهای انسجام‌بخشی به خطبه‌های نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: بررسی شیوه ائمه جمعه در مدیریت محتوایی خطبه‌ها و شناسایی و بسط و گسترش آن در بین ائمه جمعه موجب ارتقای کیفی نمازهای جمعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: ارتقای کمی نمازهای جمعه مربوط به حضور گسترده مردم در نمازهای جمعه می‌شود و برای تحقق این هدف ائمه جمعه باید در بین مردم حضور پررنگی داشته باشند.

وی توجه به مطالبات رهبری در خطبه‌های نماز جمعه را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر رهبری خواسته و موضعی دارند، باید در خطبه‌ها مطرح شود و ائمه جمعه به صورت جدی آن را دنبال نمایند.

عابدینی با تأکید بر این‌که باید بر مواضع حق استقامت داشته باشیم، گفت: طبق دستورات دینی اگر به ظالمان تکیه کنیم آتش می‌گیریم و آبرویمان می‌رود؛ بنابراین ضروری است به جای تکیه بر ظالمان همواره در مسیر حق استقامت داشته باشیم

امام‌ جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: میزبانی مردم عراق از زائران اربعین تماشایی بود و باید قدردان زحمات مردم شریف عراق باشیم.

وی با اشاره به قدردانی رهبر معظم انقلاب از مهمان‌نوازی مردم عراق، اضافه کرد: اگر حضور جدی مردم عراق در صحنه نبود، مدیریت این جمعیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شد و از توان دولت‌ها خارج بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان اظهار کرد: امروز شاهدیم که برخی چهره‌های سیاسی ابزار قرار گرفته‌اند تا فضای کشور به نحوی تغییر کند که مسائل و مشکلات مهمی که باید به آن‌ها پرداخته شود، از اولویت خارج و به فراموشی سپرده شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها