آقای گل فوتسال جهان معتقد است که بسیج در ورزش باید روی ترویج اخلاقمداری متمرکز شود.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۵۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، وحيد شمسايي با فوق العاده خواندن عملكرد بسيج طي چند سال حضورش در اين حوزه گفت : در واقع بسيج بعد از جنگ بود كه قدرت خود را ثابت كرد. قدرتي كه بعدها در هر زمينه اي كه وارد شد، به وضوح ديده شد .بسيج بعد از موفقيت هايي كه در حوزه هايي كه به آن ورود كرده بود،‌ به ورزش روي آورد و همانطور كه انتظار مي رفت در اين زمينه نيز توانست چهره موفقي از خود به نمايش بگذارد . بدون شك اين حضور با مطالعه و برنامه بوده كه توانسته در اين سالهاي اندك،  موفقيت هاي زيادي را در پي داشته باشد. خصوصا در زمينه هاي زيرساختي و استعداديابي .

 آقاي گل هشت دوره مسابقات آسيايي فوتسال با اشاره به اهميت ورزش در كشور و تصميم درست بسيج براي حضور در اين حوزه اظهار داشت: توجه به ورزش مقوله مهمي است. نه فقط براي ايران كه براي هر جامعه اي. چرا كه ورزش كردن مي تواند سلامت و نشاط هر جامعه اي  را تضمين كند و موفقيت هاي آن جامعه در زمينه هاي ديگر را در پي داشته باشد. بسيج هم با علم به اين مسئله وارد ورزش شده است. براي تشويق و مردم به ورزش و ايجاد شرايطي براي ورزش كردن عموم جامعه اين را به راحتي مي توان از احداث سالنهاي ورزشي در مناطق محروم دريافت. اقدامي كه شرايط ورزش كردن براي تمام اقشار جامعه،‌ خصوصا  قشر كم درآمد و محروم را فراهم مي كند و شاخص سلامت جامعه را بالا مي برد. اين مسئله نشان مي دهد بسيج انتخاب درستي براي ورود به ورزش داشته است.

 شمسايي با تاكيد بر مسائل اخلاقي گفت: البته انتظار مي رود تاثيرات مثبت اين حضور در مسائل اخلاقي ورزش نيز ديده شود. بسيج را همگان به عنوان يك ارگان پايبند به اصول اخلاقي مي دانند كه مي تواند برنامه هاي خوبي در زمينه فرهنگ سازي در ورزش داشته باشد و دستاوردهاي قابل توجهي را به دنبال داشته باشد. مسائل اخلاقي،‌ در هر حوزه اي در اولويت قرار دارد و در ورزش اهميت آن چند برابر هم مي شود. بارها و بارها شاهد بوده ايم كه ورزشكاران موفقي كه به دليل عدم توجه به مسائل اخلاقي،‌خيلي زود از خاطر مردم پاك شده اند و برعكس ورزشكاران اخلاق مداري كه ياد و خاطر آنها هميشه در ذهن مردم حك شده است. اين نشان مي دهد كه مسائل اخلاقي به خصوص در ورزش بسيار مهم است و بسيج به عنوان يك الگوي اخلاقي مي تواند زمينه ساز برچيدن بي اخلاقي ها و ناهنجاري هايي باشد كه طي سالهاي اخير گريبان ورزش را گرفته است.

 آقاي گل جهان ادامه داد : روح بسيج با ايثار و فداكاري عجين شده است و آموزش اين ايثار و فداكاري به ورزشكاران مي تواند روح ورزش را از هرگونه آلودگي هاي اخلاقي پاك كرده راه را براي موفقيت هاي آن و رسيدن به مدارج عالي هموار كند.

 سرمربي تيم تاسيسات دريايي در آخر با اشاره به اهميت ورزش همگاني گفت : بسيج طي چند سالي كه در ورزش حضور داشته علاوه بر عملكرد موفقي كه در زمينه زيرساختها و احداث سالنهاي متعدد در اقصي نقاط كشور داشته ،‌در زمينه استعداد يابي نيز خوب كار كرده اما شايد مسئله مهم تر توجه آن به ورزش همگاني بوده است. توجهي كه البته بايد بيشتر و بيشتر شود. چرا كه ورزش همگاني از اهميت بالايي برخوردار است و مي تواند باعث رشد سلامت جامعه و نشاط مردم شود. مسئله اي كه رهبري هم بارها به آن اشاره كرده است و از بسيج با موفقيت هايي كه در ورزش داشته انتظار مي رود براي اين حوزه برنامه هاي ويژه اي در نظر گيرد تا سهمي بسزا در بالا رفتن شاخص سلامت و نشاط جامعه داشته باشد
ارسال نظرات