خبرهای داغ:
اخبار کوتاه استان قم

چهارمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور برگزار می‌شود

رئیس مجمع خیرین کشور از برگزاری چهارمین نشست فصلی مجمع خیرین با موضوع حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۳۹۲۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
چهارمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل جمالی اظهار داشت: در همین تاریخ تعداد 155 دستگاه اتوبوس نیز به صورت یک سر خالی جهت انتقال زائرین استان قم به مرزهای مهران و شلمچه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد اتوبوس‌های  اعزامی به مرز مهران 257 دستگاه، شلمچه 292 دستگاه و مرز چزابه 37 دستگاه بوده که درمجموع 24 هزارو 684 زائر استان قم با 586 دستگاه اتوبوس به مراسم اربعین رفته‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل  از جمله نظارت‌های شبانه روزی و ایجاد کشت‌های سیار در سطح شهر گفت: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی از لحاظ وسیله نقلیه وجود نداشت و علی رغم مصوب نمودن کرایه حمل از استان قم به شهر مهران شرکت‌های مسافربری با قمیت کمتر از نرخ مصوب اقدام به حمل و نقل زائرین  به مرزهای خروجی کشور می‌نمودند.

برگزاری چهارمین نشست فصلی مجمع خیرین کشور

حبیب‌الله بوربور در دیدار اعضای مجمع خیرین با آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه 19 مجموعه خیری، مجمع خیرین کشور را تشکیل داده‌اند و مجوز فعالیت آن توسط وزارت کشور صادر شده است، اظهار کرد: شناسایی اولویت‌ها و نیازها قبل از سرمایه‌گذاری در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف، اصلی‌ترین هدف تشکیل این مجمع خیرین بوده است.

وی همچنین با شرح آسیب‌شناسی مشکلات دختران پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها و احساس نیاز برای تحصیل دختران در دروس معنوی و حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم احتیاج به این است که همه خیرین را با این مسئله آشنا کنیم، بنابراین قصد داریم در هفته وحدت همایشی برگزار شود تا ضمن تقدیر از خیرین حوزه‌های علمیه؛ به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران، چهارمین نشست فصلی مجمع خیرین با موضوع حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شود.

رئیس مجمع خیرین کشور تأکید کرد: با توجه به فعالیت دوستان خیر شاهد رشد حوزه‌های علمیه خواهران کشور هستیم به نحوی که حدود 500 حوزه با حضور 80 هزار طلبه خواهر با توجه به آثار و خدماتی که خیرین ارائه داده‌اند، فعالیت می‌کنند.

ضرورت تلاش برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد

سید مهدی صادقی استاندار قم در دیدار مدیر کل کمیته امداد امام خمینd (ره) استان قم طی سخنانی مدیریت بهینه را راهکار اصلی در تداوم حرکت رو به جلوی کشور دانست.

استاندار قم با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مهم‌ترین رکن در تحقق اقتصاد مقاومتی مدیریت بهینه‌ی منابع است.

وی رسالت کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به محرومین را مورد توجه قرار داد و گفت: توانمندسازی مددجویان باید در اولویت کاری مسئولان این نهاد قرار بگیرد.

صادقی با بیان اینکه در زمینه‌ی ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد باید کار کارشناسی و نیازسنجی صورت بگیرد تصریح کرد: ایجاد اشتغال خانگی و ارائه‌ی تسهیلا ت برای این امر باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
ارسال نظرات