خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: تربیت زندانیان از برکات جمهوری اسلامی ایران است، این زندانیان که تربیت می‌شوند، می‌توانند عده فراوانی را راهنمایی و هدایت کنند.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۹۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
تربیت زندانیان از برکات جمهوری اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مسؤولان و رؤسای زندان‌های استان قم اظهار کرد: این انتظار را داریم در قم به عنوان مرکز ثقل اهل علم، اهل بیت(ع) و مرکزیت حوزه علمیه، زندانی نداشته باشیم و تربیت اخلاقی جامعه به گونه‌ای شود که افراد در زندان گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم، هیچ زمانی وجود داشته باشد که بندگان خدا جرمی مرتکب نشده باشند، انسان از زمان حیات در هر دورانی حتی دوران پیامبر اکرم(ص) با جرم و جرایم همراه بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نمی‌توان این امر محقق شود که هیچ جرمی در مملکت نباشد، گفت: تا اندازه‌ای که می‌توانیم، باید جرم‌ها را کاهش داده تا مردم رشد فرهنگی پیدا کنند و به جرایم مرتکب نشوند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای انحراف جوانان، اظهار کرد: باید از نظر فرهنگی جامعه را تقویت کنیم، باید محیط زندان را فضای تعلیم و تعلم و دانشگاه قرار دهیم و محیطی باشد که افراد در رشته‌های مختلف تربیت شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی به جنگ ایران و عراق و اسارت عراقی‌ها اشاره کرد و افزود: اسرا در محیط زندان ایران به تدریج رشد کردند و مدارک خاصی را به دست آوردند، باید در نظر داشت بشر در تمام دوران زندگی قابل رشد و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر مشکلات از دو ناحیه مادی یا ضعف فرهنگی است، باید این دو علت اساسی را از بین ببریم، از بین بردن این موارد به این طریق است که افراد را حتی در زندان رشد دهیم و تربیت کنیم،بزرگان دین نیز این روش را در زندان داشتند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: حضرت یوسف(ع) از جمله بزرگان مذهبی است که چندین سال در زندان بودند و در زندان کار پیامبری، رشد و تربیت زندانیان را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به درس‌آموزی از حضرت یوسف(ع) گفت: این پیامبر در زندان به ما درس می‌دهد که زندانیان را نباید رها کنیم، بلکه باید تربیت و راهنمایی کنیم.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: انتظار است در آینده به گونه‌ای رفتار شود که زندانیان پس از آزادی گویی دوران تحصیلات خود را تکمیل کرده باشند و مدارک تحصیل علم و کمال خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تربیت زندانیان از برکات جمهوری اسلامی ایران است، گفت: زندانیانی که تربیت می‌شوند، عده فراوانی را راهنمایی و هدایت می‌کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: فکر نکنید با خدمت شما در زندان یک فرد را نجات می‌دهید، بلکه به این وسیله زمینه نجات افراد و جمعیتی را فراهم می‌کنید.
ارسال نظرات