معاون وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه بسیج می تواند در مقابل اشرافی گری بایستد و با انحرافات با قدرت برخورد کند، گفت: مبارزه با فساد اقتصادی می تواند رقابت سالم در تولید و توسعه کشور ایجاد کند، و باید حرف اول در اقدامات پیشگرایانه را قانون گرایی بزند.
کد خبر: ۸۷۸۳۸۸۷
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان علیرضا جمشیدی در همایش مبارزه با فساد و اشرافی گری که در سالن اجتماعات دانشکده بهداشت برگزار شد، اظهارکرد: براساس نظرسنجی هایی که از مردم تهران  انجام شده است، 77 درصد مردم تهران معتقدند اشرافی گری در این شهر زیاد شده است و این عاملی در راستای سست کردن بنیان نظام است.

وی در مورد افزایش فساد و خوی اشرافی گری در کشور هشدار کرد و اعلام کرد:  فساد در دستگاه های اجرایی مسئولان کشور را هدف قرار داده است.

معاون وزیر دادگستری بر مقابله با فساد به صورت ریشه ای تاکید کرد و افزود: این کار آسان نیست و کشورهای توسعه یافته نیز دراین رابطه دغدغه دارند.

جمشیدی تبانی گسترده پیمانکاران در پروژه های دولتی، تسهیلات بانکی غیر هدفمند،پول شویی و تغییر کاربری اراضی، حراج و واگذاری اموال دولتی،فقدان نظام هوشمند را از ریشه های اشرافی گری در جامعه برشمرد و گفت: درآمد نفتی در کشور به صورت غیر هدفمند توزیع می شود و اقتصاد کشور ما وابسته به نفت است، بنابراین درآمد حاصل از نفت باید در راه هدفمند هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه دنیا مداری عامل تغییر چهره دین است، تصریح کرد: عوام گرایی یکی از معضلات جامعه است.

 رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه سال گذشته قانون سلامت اداری مجددا تمدید شد اما تاکنون این قانون اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگرایانه  از راهکارهای مقابله با آسیب ها در جامعه است.

جمشیدی با اشاره به اینکه دریافت وام های چند میلیاردی توسط اصحاب قدرت، یکی از آسیب های موجود در جامعه است و این وام ها به جای اینکه صرف تولید و اشتغال شود در ساخت برج ها استفاده می ش، افزود: این اتفاقات در حالی می افتد که سازندگان برج ها از هرگونه مالیات معاف هستند ولی تولیدکنندگان باید به دولت مالیات پرداخت کنند.

وی با تاکید براینکه بسیج می تواند در مقابل اشرافی گری بایستد و با انحرافات با قدرت برخورد کند، گفت: استفاده از ظرفیت بسیجیان و حقوقدانان در راستای آگاه سازی جامعه مهم است.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه فساد اقتصادی یکی از مهم ترین دغدغه های مردم و مسئولان است، بیان کرد: وضعیت ما دراین رابطه مناسب نیست و برای مقابله با این آسیب باید از توان نیروهای بسیجی بهره لازم را برد.

جمشیدی با تاکید براینکه مبارزه با فساد اقتصادی می تواند رقابت سالم در تولید و توسعه کشور ایجاد کند، بیان کرد: باید حرف اول در اقدامات پیشگرایانه را قانون گرایی بزند و اگر در این راه مسئولان ما حرمت قانون را نگه دارند تحولات خوبی انجام می شود اما درمبارزه با فساد راه طولانی پیش رو داریم.

ارسال نظرات