در حال حاضر بسیج در تلاش است با تصمیم سازیهای های مناسب در سطح کشور موجبات ارتقاء سطح معیشتی مردم را فراهم نماید.
کد خبر: ۸۷۸۳۷۴۰
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه زنجان در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق زنجان ضمن اشاره به جانفشانی های بسیج در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: قطع و یقین در تمام کشورها نیروهای مسلح پس از اتمام جنگ حامی دولت ها بوده و از این رو امروزبسیج در ایران با ورود به حیطه ها ی مختلف اقتصادی و خدماتی با اعطاء وام ، ساخت مدرسه و کمک به رشد و ارتقاء بخش کشاورزی در این سنگر فعالیت می نماید.

سرهنگ طهماسبی آرامش امروز کشوررا مدیون فداکاریهای بسیج دانست و افزود: در حال حاضر بسیج در تلاش است با تصمیم سازهای های مناسب در سطح کشور موجبات ارتقاء سطح معیشتی مردم را فراهم نماید.

همچنین رئيس کارگروه اقتصادی بسیج زنجان نیز در این نشست علت ورود بسیج به حوزه کشاورزی را جلوگیری از ضایع شدن محصولات کشاورزی و حمایت از تولید و اشتغال دانست و گفت: ما آماده ارائه زمین جهت ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بصورت رایگان به مدت یکسال می باشیم.

دکتر مولائی میزان تولید سیب درختی و سیب زمینی در استان را مازاد بر نیاز استان ذکر کرد و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی در استان می تواند علاوه بر جلوگیری از هدر رفت محصولات ارزش افزوده فراوانی در کشور ایجاد نماید.

وی اظهار داشت: با ایجاد آزمایشگاه مرجع محصولات کشاورزی در استان زنجان که نمونه مشابه آن در هیچ جای ایران وجود ندارد می توانیم با آنالیز محصولات تولیدی و صادراتی مواد غذایی با ارزش افزوده بالا تولیدنماییم.

دکتر مولائی تصریح کرد: هدف بسیج حمایت از فارغ التحصیلان جهت تشکیل خوشه کشاورزی است هر چند در این میان ما نیازمند شرکتهای مادر تخصصی در جهت صادرات هستیم و تکامیل این زنجیره نیازمند ایجاد واحدهای سورت و بسته بندی است.

مهندس ضرغام عضو هیات نمایندگان اتاق زنجان نیز در این نشست خواستار سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی با پتاسیل و سود آوری بالا شد و گفت: در حال حاضر ما باید بدنبال تاسیس شرکتهای کوچکتر باشیم چرا که واحدهای کوچک در زمانهای بحرانی کمتر دچار آسیب می شوند و رفتن به سمت تاسیس شرکتهای با مقیاس بالا اشتباه بزرگی است

مهندس خان محمدی رئيس نظام صنفی کشاورزی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این نشست تولید سفارشی را چاره ساز این مشکل عنوان کرد و گفت: هیچ قانونی برای منع کاشت محصول نداریم لذا در حال حاضر با توجه به اینکه گلخانه های ما توجیه اقتصادی ندارند و با کمبود آب نیز مواجه هستیم بهتر است کشاورزان استان شیوه کاشت سفارشی را در سرلوحه برنامه ریزی های خود قرار دهند.

امیرمقدم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان نیز انعقاد تفاهم نامه همکاری بین تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و صادرکنندگان را چاره ساز این مشکل دانسته و گفت: اگر می خواهیم به سمت اقتصاد پایدار حرکت کنیم باید تفاهم نامه همکاری بین این گروه انعقاد گردد.

در ادامه، مدیرعامل پایانه صادراتی استان زنجان در هشتمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان که به منظور ارائه گزارش کارگروه اقتصادی بسیج زنجان برگزار شد از تمایل شرکتهای دانمارکی برای خرید سیر زنجان خبر داد و گفت: طی تماسهایی که از سوی شرکتهای دانمارکی با پایانه صادراتی استان صورت گرفته دانمارکیها خواستار صادرات سیر استان به این کشور می باشند.

مهندس اسماعیلیان افزود: اعزام هیات تجاری اتاق بازرگانی زنجان به کشورهای دانمارک و فنلاند بازخوردهای خوبی بویژه در خصوص جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی داشته است.

گفتنی است، هشتمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق زنجان به منظور ارائه گزارش کارگروه اقتصادی بسیج شهرستان زنجان در خصوص حمایت از فرآوری محصولات سیب درختی و پیاز و همچنین شناسایی صادرکنندگان فعال در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی برگزار شد.

ارسال نظرات