حاج ولی الله کلامی زنجانی:

مؤذن‌زاده اردبیلی رونق‌بخش عزاداری‌های سالار شهیدان و اسطوره مداحی ایران بود

استاد موذن‌زاده اردبیلی اسطوره مداحی ایران بود که همیشه رونق‌بخش عزاداریهای سرور و سالار شهیدان بود و از اینکه دیگر نمی‌توانیم صدای این استاد را بشنویم، بسیار متاثرم.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۹۵
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
ولی‌الله کلامی زنجانی  درباره شخصیت والامقام استاد موذن‌زاده اردبیلی اظهار داشت: صوت و نوای مرحوم موذ‌ن‌زاده اردبیلی برای همیشه در تاریخ جهان اسلام ماندگار شد و این صوت و نوا هیچوقت از خاطر ملت ایران فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم استاد موذن‌زاده اردبیلی شخصیتی بی‌نظیر و والامقام بود، افزود: این شخصیت والامقام بیش از 60 سال در دستگاه امام حسین(ع) به مداحی پرداخت و نوای دلنشین وی رونق خاصی به عزاداری‌های امام حسین(ع) بخشیده بود.

مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: خبر درگذشت استاد موذن‌زاده اردبیلی شوک بزرگی برای جامعه مداحان بود و من نیز از این خبر بسیار متاثر شدم و همه ملت ایران امروز در غم از دست دادن این چنین شخصیت بزرگواری به سوگ نشسته ‌ولی به طور حتم یادش هیچوقت از خاطرها فراموش نمی‌شود.

کلامی زنجانی تصریح کرد: استاد موذن‌زاده اردبیلی اسطوره مداحی ایران بود که همیشه رونق‌بخش عزاداریهای سرور و سالار شهیدان بود و از اینکه دیگر نمی‌توانیم صدای این استاد را بشنویم، بسیار متاثرم.
وی بیان کرد: ملت ایران هم‌اکنون با داغ و مصیبت بزرگی به خاطر از دست دادن استاد موذن‌زاده اردبیلی روبه‌رو شده چرا که این  اسطوره به یاد ماندنی در کشور ایران در طول عمر باارزش خود دستاورهای ارزشمندی برجای گذاشت.

مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: مراسم تشییع و خاکساری استاد موذن‌زاده اردبیلی بسیار باشکوه و منظم اجرا شد و در این مراسم علاوه بر شخصیتهای استانی، اقشار مختلف مردم و میهمانان داخلی و خارجی نیز آمده بودند تا دین خود را به اسطوره مداحی ایران ادا کنند و در این سوگ بزرگ سهیم باشند.
کلامی‌ زنجانی با اشاره به اینکه مرحوم استاد سلیم موذ‌ن‌زاده اردبیلی یک سرمایه بزرگ معنوی و دینی برای ملت ایران است، گفت: استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی در همه بعدهای شخصیتی بسیار بی‌نظیر بود که اخلاق و پاکدامنی وی سبب متحیر شدن همگان شده بود.

وی تصریح کرد: استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان بنام کشور بود که طرفداران بسیار زیادی در کشورهای مختلف از جمله کشور آذربایجان داشت که همیشه این مداح را برای مراسمات بزرگ کشوری دعوت می‌کردند.
مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیان کرد: صوت و نوای مرحوم استاد موذن‌زاده اردبیلی به قدری دلنشین و تاثیرگذار بود که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) تمامی مخاطبان اعم از کودک و پیر را تحت تاثیر قرار می‌داد و همه با نوای دلنشین وی آرام شده و اشک بر چشمانشان جاری می‌شد.

کلامی‌ زنجانی اظهار کرد: مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی خدمات ارزنده‌ای برای کشور ایران ارائه داد که نوحه‌ها و مداحی‌های وی هم‌اکنون در قابلب لوحهای گسترده‌ تدوین شده تا همه مردم ایران بتوانند با نواها و صداهای دلنشین این استاد زندگی کرده و یاد آن بزرگوار را در دلهایشان زنده نگه‌دارند.
ارسال نظرات