مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت:طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به مدت 2 روز همزمان با 11 استان کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد
کد خبر: ۸۷۸۳۶۶۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان گفت:در این راستا تعداد 625 گروه توجیه شده و1200 جهادگر بسیجی در سراسر استان در بیش از 1250 روستا فعالیت خود را آغاز کرده اند .
وی با بیان اینکه بیماری نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی است و به فرم های تنفسی، گوارشی و عصبی در طیور دیده شده و هر از گاهی در مزارع واحدهای صنعتی شایع می شود،افزود: 760هزار قطعه پرنده استان با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان تصریح کرد: در این طرح که به صورت مصرف آشامیدنی در حال انجام است اداره کل دامپزشکی استان  نیز مشارکت دارد و در قالب آن انواع طیور نظیر مرغ، اردک و غیره در بیش از هزار و200روستای استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مرحله دوم این طرح نیز همزمان با 11 استان کشور سه ماه دیگر اجرایی می شود.
جعفری هدف از اجرای این طرح را کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پر تراکم از نظر طیور صنعتی و کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس ذکر کرد.
ارسال نظرات