خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: باید همگام با پیشرفت علم، دانش آموز ما مسلح شود یعنی دانش لازم را دشته باشد تا بتواند در فضاهای ناهنجاری اجتماعی خود را حفظ کند.
کد خبر: ۸۷۸۳۶۵۶
|
۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

اردونی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: اردوهای راهیان نور دانش آموزی یک کارحسنه است که از6 سال قبل باهمکاری مجموعه سپاه و آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی افزود: اردوهای راهیان نور دانش آموزی امسال از دهم مهرماه و با اعزام دانش آموزان دخترمقطع متوسطه به مناطق جنوب آغاز شد و در آبان ماه اعزام دانش آموزان پسرمقطع متوسطه دوم را داشتیم که از مناطق اروند، شلمچه، معراج شهدا، همویزه، دهلاویه وفتح المبین دیدن کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه راهیان نوردانش آموزی یک سفر خاص معنوی و یک کار بزرگ فرهنگی و پرورشی است گفت: امسال بیش 2هزار و 400 دانش آموزدختر و پسر، روحانی، راوی، همکاران فرهنگی، ناظر ایمنی و پرستار به کربلا ایران اعزام شدند.

اردونی بیان کرد: اردوهای راهیان نوردانش آموزی با سایراردوهای راهیان نورمتفاوت است چراکه ما هراتوبوس را یک کاروان درنظر گرفتیم و یک نفرراوی، روحانی، مسئول فرهنگی، دبیران دفاعی و ناظرایمنی دراتوبوس حضوردارند.

وی با اشاره به دیدارمسئولین بسیج دانش آموزی در روز 12 آبان روز با رهبرمعظم انقلاب گفت: مهم ترین مطالبه رهبری ازبسیج دانش آموزی تقویت روحیه انقلابی درجوانان و نوجوانان است و دردیداری که با مردم اصفهان داشتند براین موضوع تاکید کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: درجلسات شورای عالی قشرکه با حضورفرماندهان حوزه و واحدهای دانش آموزی دداریم این موضوع مطرح شد و سعی براین شد درهفته بسیج مطالبه ایشان را به جد پیگیری کنیم.

اردونی از دعوت راویان دفاع مقدس برای سخنرانی درمدارس درهفته بسیج خبرداد وافزود: همچنین برای تقویت روحیه انقلابی درجوانان پنج شاخصه اصلی دربحث انقلابی گری به صورت مصداقی به زبان دانش آموزان تبیین شده که درقالب پوسترهایی درجامعه هدف توزیع شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بربصیرت افزایی گفت: داشتن بصیرت و دانش لازمه مقابله با جنگ نرم است و دانش افزایی باید در فضا اجتماعی انجام شود و این نیازمند همت همگانی خانواده، آموزش و پرورش و سایردستگاه ها متولی است.

اردونی عنوان کرد: همان طورکه رهبری فرمودند:" امتی که بحث دفاع را درک نکند زنده نیست" بنابراین درجهاد سخت دفاع مهم است وباید همگام با پیشرفت علم دانش آموز ما مسلح شود یعنی دانش لازم را دشته باشد تا بتواند در فضاهای ناهنجار اجتماعی خود را حفظ کند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با اشاره به آیه قرآن که می فرماید: "مسلمانان باید آماده باشند" افزود: دانش آموزان درقالب درس آمادگی دفاعی با این موضوع آشنا می شوند واین کتاب به منظور بصیرت افزایی وتقویت تفکر دفاعی است چراکه دفاع لازمه حیات است.

وی با اشاره به کلام حضرت امیر که فرمودند: " دل نوجوان مانند زمین آماده است که هر بذری درآن بکاری آن را می پذیرد" ادامه داد: بنابراین عیاربالا است و دانش آموزان آینده سازو سرمایه های انقلاب هستند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اظهارداشت: باید شخصیت نوجوان مدیریت شود وآگاهی ودانش لازم پیدا کند تا به خطا نرود بنابراین پیاده سازی و تشکیل حکومت و جامعه اسلامی نیازمند تربیت کادر مومن و ولایت پذیراست.

اردونی برگزاری راهیان نور، گرامیداشت مناسبت های دینی، انقلابی، پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدا، برگزاری یادواره شهدا را ازاولویت های کاری سازمان بسیج دانش آموزی در بخش های علمی، فرهنگی و اجتماعی دانست.

وی با اشاره به برگزاری آیه های تمدن خاص دانش آموزان نخبه گفت: ارائه بسته های علمی وکلاس های مشاوره ازمزایا آیه های تمدن است که هرساله براسا آزمون ورودی مبنا افراد انتخاب می شوند و ازپایه ششم تا پایان متوسطه دوم را شامل می شود.

اردونی افزود: با همکاری موسسه رزمندگان و آموزش و پرورش جهاد علمی را داریم که با برگزاری مسابقه علمی برگرفته ازکتب درسی خاص مدارس ابتدایی دوم و متوسطه اول و دوم انجام می شود همچنین مسابقات علمی پایا و رباتیک که تیم زیست شناسی شهرستان قاین در مسابقات علمی لیک پایا در کل کشور دوم شدند ازجمله فعالیت های ما در سازمان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها